دوشنبه با اقتصاد:از دیدار روحانی با اقتصاددانان تا تغییر مدیر سایپا

  • شنبه 28 مهر 1397 ساعت 1:24

اخبار => سایر رسانه ها

اقتصاد > اقتصاد کلان - اقتصاد ایران امروز شاهد اتفاقات بسیار مهمی بود از دیدار اقتصاددانان با رییس جمهوری تا تغییر در سکان مدیریت یکی از دو خودروساز بزرگ ایران یعنی سایپا.
دوشنبه با اقتصاد:از دیدار روحانی با اقتصاددانان تا تغییر مدیر سایپا

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرآنلاین، امروز اقتصاددانان به دیدار رییس جمهوری رفتند تا هم درباره اتفاقات رخ داده در عرصه اقتصاد صحبت کنند و هم شنونده سخنان رییس جمهور درباره آنچه گذشت و آنچه رخ خواهد داد باشند .
هر چند بنا بر گفته حاضران ، مسعود نیلی دستیار ویژه اقتصادی رییس جمهور که به تازگی با پاسخ به نهادگرایان ، بحث میان دو طیف اقتصاد ایران را داغ کرده است، عایب بود و از ان سو فرشاد مومنی و حسین راغفر نیز در این شنست حضور نداشتند اما با این حال حاضران معتقدند بحث هایی کاربردی در این نشست مطرح شد .
رییس جمهور در این نشست با قدردانی از حمایت ها و ارائه دیدگاه ها و طرحهای دلسوزانه اقتصاددانان کشور برای کاستن از مشکلات اقتصادی، ضرورت تقویت امید در جامعه جهت شکست دشمنان در جنگ روانی و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: این دوران به رغم دشواری های آن، سپری خواهد شد و با برنامه ریزی های دقیقی که انجام شده، آمریکا در بلند مدت قادر نیست به سیاستهای ضدایرانی خود ادامه دهد.
مشروح سخنان رییس جمهور را اینجا بخوانید
برای اطلاع زا اسامی حاضران در این نشست اینجا را ببینید

بازار داغ دینار
همچنین با نزدیک شده به ایام اربعین حسینی و افزایش مسافرت و تقاضا به دینار عراقی، برخی صرافی‌ها اقدام به فروش این ارز به متقاضیان می‌کنند که این باعث تجمع در مقابل برخی صرافی‌ها شده است. گرانی دلار سبب شده است تقاضا برای این راز از سوی زائران پایین تر از سال های قبل باشد .

دولت دخالتی در پیش فروش لوازم خانگی ندارد
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تنظیم بازار اعلام کرد: هر واحد تولیدکننده لوازم خانگی با رعایت ضوابطی می‌تواند بر اساس اعتبار برند و نوع خدمات ویژه‌ای که بواسطه اطلاع‌رسانی کامل در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد، نسبت به پیش‌فروش محصولات خود اقدام کند.

گشت سازمان تعزیرات حکومتی از بازار فروش لوازم خانگی
حسن یونس سینکی با اشاره به انعکاس شایعاتی مبنی بر تصویب طرح مذکور در کارگروه تنظیم بازار تصریح کرد: طرح پیشنهادی پیش‌فروش با قیمت مقطوع کالا با اهداف تامین مالی واحدهای تولیدی و مدیریت تقاضا در بازار، در جلسه دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار مطرح شد و در خاتمه جلسه، اکثریت اعضا رأی به عدم تجانس موضوع با شأن کارگروه تنظیم بازار دادند .
وی تاکید کرد: بر این اساس، هرگونه دخالت دولت یا دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار در طرح مذکور به صورت خاص مورد تایید نبوده و اساساً هر واحد تولیدی با رعایت ضوابط یادشده می‌تواند بر اساس اعتبار برند و نوع خدمات ویژه‌ای که به واسطه اطلاع‌رسانی کامل در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد، نسبت به پیش‌فروش محصولات خود اقدام کند.

مدیرعامل سایپا تغییر کرد
با حکم هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، محمد رضا سروش جانشین قاسم جهرودی در مدیریت عامل این شرکت شد و مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل جدید در ایمیدرو برگزار شد.
سروش دانش آموخته مهندسی مکانیک از دانشکده فنی دانشگاه تهران در مقطع لیسانس، مهندسی صنایع (مدیریت سیستم ها و بهره وری) از دانشگاه صنعتی شریف فوق لیسانس و مدیریت مالی و استراتژیک (DBA) در مقطع دکترا است.

وی از سال 90 تا 94، مدیرعامل و عضو هیات مدیره گروه بهمن، 76 تا 86 مدیرعامل گروه بهمن و 74 تا 76 معاون توسعه ساخت داخل گروه بهمن بوده است.

 

223223


تعداد بازدید : 268

ارسال نظر

ارسال