دولت امیدواری واقعی در مردم ایجاد کند

  • چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 20:18

اخبار => سایر رسانه ها

دولت امیدواری واقعی در مردم ایجاد کند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین عباس کعبی در نطق پیش از دستور جلسه امروز - چهارشنبه - مجلس خبرگان رهبری افزود: با توجه به این که از مدت‌ها پیش قابل پیش بینی و مشخص بود که در صورت نبود تدبیر شایسته بانک مرکزی و دولت، بازار ارز با تلاطم روبه‌رو خواهد شد، چرا دولت و بانک مرکزی این فرصت برنامه ریزی را از دست دادند و تدبیر درستی برای مدیریت بازار ارز اتخاذ نکردند؟
وی ادامه داد: چرا دستگاه‌های دولتی در این برهه حساس بدون راهبرد مشخص و بی‌برنامه عمل می‌کنند؟ چرا توزیع گسترده و پر اشکال و بی حساب و کتاب ارز و چوب حراج زدن به ذخایر طلا و سکه کشور انجام شد که نه تنها قمیت ارز و سکه مهار نشد بلکه به شدت افزایش یافت؟
وی خاطر نشان کرد: چرا جدیت لازم از سوی دولت برای مدیریت اقتصاد و کنترل گرانی و تورم دیده نمی شود؟ برنامه دولت برای مدیریت نقدینگی و جلوگیری از جریان سیل آسای آن به بازارهایی همچون ارز و سکه و قاچاق چیست؟
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دولت چه برنامه‌ای برای از بین بردن تقاضای سفته بازی در بازار دارد؟ ظاهرا برخی وزیران و مسئولان نمی‌خواهد بار کمرشکن گرانی و تورم و کمبود عرضه ما‌یحتاج زندگی را بر دوش مردم ببیند و درک کنند؟
کعبی این سوال را هم مطرح کرد که این مانور ناکارآمدی و ناراضی کردن مردم تا کجا قرار است ادامه یابد و مسئولان تا کی قرار است نظاره گر باشند و اقدامات موثری صورت ندهند؟
وی ادامه داد: چرا دولت همچنان به جای انجام اقدامات اساسی مقابله با تحریم به راه‌های اشتباه گذشته مانند امید داشتن به رفع مشکلات کشور از طریق مذاکره با اروپا و حتی آمریکا دل خوش کرده است؟
نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: چرا به‎رغم نافرجامی برجام و لگد آمریکا به توافق هسته ای و خروج از آن، این بار رفع مشکلات بانکی و اقتصادی به مذاکره با اروپا با موضوع پیوستن ایران به FATF موکول می‌شود؟
وی افزود: چرا وابستگی صنایع کشور به ارز این قدر شدید است که با افزایش قیمت ارز هزینه تولیدشان افزایش شدید بیابد گویا گزارش‌هایی هم که در گذشته در مورد بومی سازی برخی تولیدات داده می شد صحت نداشته است چنان‌چه در مورد خودرویی مثل پراید میزان زیادی ارزبری وجود دارد.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: چرا در بازارهای مختلف شاهد کمبود کالا هستیم در حالی‌که در سال 91 با وجود شرایط مشابه و شاید سخت‌تر، کمبود کالا به این شدت لمس نشد.
کعبی خاطرنشان کرد: اگر دولت بنا دارد به وضعیت اقتصادی سرو سامانی بدهد و در جهت جلب رضایت عامه مردم گاه بردارد باید مهار دو متغیر شاخص گرانی و تورم و بیکاری را هدف قرار دهد.
کعبی تصریح کرد: دولت به جای صرف وقت و چشم امید داشتن به نشست و برخاست بی‌حاصل با چند کشور غربی به کار واقعی در داخل کشور روی آورد و تعاملات خارجی کشور را نیز به نحوی سامان دهد که به دستاوردهای مشخصی برای کشور در زمینه اقتصادی منجر شود.
وی ادامه داد: دولت با اصلاح برنامه‌های اقتصادی و تحول در تیم اقتصادی و مدیریت میدانی اقتصادی در مردم امیدواری واقعی ایجاد کند در این صورت نشاط و حرکت در سطح جامعه ایجاد می‌شود و همگان به ویژه جبهه نیروهای انقلابی در صحنه حضور پر رنگی در هم افزایی با دولت خواهند داشت.

*** کاهش ارزش پول ملی از مشکلات کنونی کشور است
نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر نیز امروز در دومین روز اجلاس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: توزیع غیر منضبط سکه و ارز و پیامدهای زیان‌بار آن برای دولت و ملت موجب افزایش قیمت‌ها در همه اجناس و در نتیجه ناخشنودی مردم شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن معلمی افزود: آقای رییس جمهوری مجموعه نیروهای متدین کشور به ویژه اعضا این مجلس خیرخواه شما بوده و مایل هستند در امور محوله موفق باشید. چرا رهنمودهای حکیمانه رهبری را که پیگیری و اجرایی نمودن آنها به سود شما و دولت شما و ملت می شد به موقع پیگیری و اجرایی نکردید.
وی اظهار داشت: چرا اقتصاد مقاومتی را که از آغاز دولت شما بر آن تاکید داشتند جدی نگرفتید؟ معظم له اخیرا در جمع کثیری از مردم فرمودند آحاد مردم مشکلات معیشتی را احساس می‌کنند بخشی از مردم زیر فشار هستند گرانی مواد غذایی و مسکن به آنها فشار می آورد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: کاهش ارزش پول ملی از مشکلات کنونی کشور است وقتی قیمت ریال این گونه پایین می‌آید یک کارگر روزمزد چیزی برایش نمی‌ماند.
معلمی در پایان افزود: رییس جمهوری هنوز هم تا پایان دوره ریاست جهوری فرصت خوبی دارید بیایید برای رضای خدا و موفقیت خودتان خانه تکانی در دولت را با جایگزین کردن عناصر مومن انقلابی و کارآمد انجام دهید. اقبال مردم با رعایت عدالت و پرهیز از تشریفات و هزینه های زائد و روی گردانی از قدرت‌های بزرگ استکباری و خدمت خالصانه به مردم ماندگار خواهد بود.

**مسئولان امکان سرمایه گذاری را فراهم کنند
همچنین نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خدمات بسیار زیادی در جمهوری اسلامی ایران به کشور و آبادانی آن شده است و نادیده گرفتن آن کفران نعمت و مکابره است.
حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی اشکوری افزود: رهبر معظم انقلاب از 11 سال پیش به دولت‌ها مواردی از جمله جنگ اقتصادی دشمن را هشدار دادند و فرمودند من برنامه‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه می کنم: اول جنگ روانی، دوم جنگ اقتصادی و سوم مقابله با پیشرفت اقتدار علمی.
حسینی اشکوری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند مسئولان باید آماده باشند و خودشان را آماده کنند، کمرها را محکم کرده و برای مواجهه با خصومت دشمنان و سیاست‌های خصمانه آنان که روی اقتصاد کشور متمرکز شده‌اند، آماده باشند.
وی تاکید کرد: همچنین تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی است که تنها راه حل در این مرحله عمل کردن به رهنمودهای معظم له است بخصوص عمل به نکاتی که ایشان در دیدار اخیر هیات دولت به مناسبت هفته دولت بیان داشتند.
نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن با فشار آوردن از ناحیه تحریم‌های اقتصادی، اهداف خویش را دنبال می‌کند و هدف نهایی او به زعم خودش، تغییر نظام جمهوری اسلامی است.
وی گفت: در این فضا سیاست مذاکره، قبول تدریجی خواسته آنان است و سیاست کج دار و مریز و به انتظار فرج نشستن فرسایشی، تبعات خود را به همراه خواهد داشت.
حسینی اشکوری افزود: در این مقطع، راه حل اساسی، قطع دست ظالمانه دشمن است. ما باید با شجاعت تمام و استقامت و از خود گذشتگی این دست ظالمانه را قطع کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مساله سرمایه گذاری تصریح کرد: اهمیت مساله سرمایه گذاری و تشویق به سرمایه گذاری بخصوص ترغیب سرمایه گذاران داخلی مستلزم ایجاد امنیت اقتصادی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مسوولان باید امکان سرمایه گذاری را فراهم کنند البته بستر و زمینه به کارگیری سرمایه‌ها باید در راستای ارتقاء و رشد کشور باشد.
حسینی اشکوری سپس به مساله کاهش ارزش پول ملی پرداخت و گفت: اگر اقدامات بدون کارشناسی و خودسرانه انجام گیرد که موجب لطمه خوردن به ثروت و مال مردم شود فرد یا افرادی که این لطمه را زده‌اند ضامن خواهند بود و جبران خسارت بر عهده آنان است.

*** برای تبیین جایگاه روحانیت باید فکری کرد
حجت الاسلام و المسلمین مجید تلخابی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: روند مشکلات اقتصادی، امر را بر مردم سخت کرده است بخصوص اقشار آسیب پذیر را که به بیشترین حمایت‌ها از نظام اسلامی احتیاج دارند در سختی معیشت قرار داده است.
تلخابی افزود: قریب به اتفاق روحانیون وضع معیشتی خوبی ندارند طلاب عزیز در وضع طاقت فرسایی روزگار می‌گذرانند و حتی زندگی بزرگان روحانی و مسئولان روحانی در سطح عموم مردم است و زندگی معمولی دارند و از زندگی اشرافی فاصله دارند.
وی اظهار داشت: رسانه‌ها معاند تبلیغات گسترده‌ای برای نشان دادن زندگی اشرافی روحانیت بر خلاف واقعیت تلاش می‌کنند تکرار این تبلیغات سوء و شایعات موجب فضاسازی منفی علیه روحانیت خواهد شد.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برای وضعیت معیشتی طلاب فکری شود و مانع هدر رفتن استعدادهایی شویم که آینده فرهنگی و دینی کشور به دست آن‌هاست که نگران کننده است.
تلخابی تاکید کرد: رسانه‌های جریان ضد انقلاب از خلاء اطلاع رسانی روحانیت سوءاستفاده می‌کنند و کم کاری جریان روحانیت در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و عدم انعکاس رسانه ملی حتی تذکرات مراجع به مسئولان برای همراهی مردم کامل روشن است.
وی همچنین گفت: برای تبیین جایگاه روحانیت باید فکری کرد، قسمتی از کار اطلاع رسانی زندگی پاک روحانیت است.
سیام**1751**1336

تعداد بازدید : 237

ارسال نظر

ارسال