دیدار ظریف با دبیرکل اتحادیه میهنی

  • چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت 10:10

اخبار => سایر رسانه ها

سلیمانیه - ایرنا - 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان روز سه شنبه با 'کوسرت رسول' دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.
دیدار ظریف با دبیرکل اتحادیه میهنی

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه کشورمان، عصر سه شنبه و در سومین مرحله از بازدیدها و مذاکرات خود با مقامات عالی عراقی و اقلیم کردستان، از اربیل عازم سلیمانیه شد و در این شهر پس از حضور و سخنرانی در همایش اقتصادی مشترک جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق، با 'کوسرت رسول'، دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه در این دیدار با تمجید از نقش مهم جلال طالبانی رئیس جمهوری فقید و دبیرکل سابق اتحادیه میهنی در وحدت ملی عراق و اقلیم کردستان، خواستار تلاش نیروهای سیاسی اقلیم برای تشکیل سریعتر دولت کردستان شد.
طرفین همچنین در این دیدار، از افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری میان سلیمانیه و جمهوری اسلامی ایران و نیز تلاش های بخش خصوصی و کارآفرین دو طرف برای تعمیق همکاریهای فی مابین حمایت کردند.
بررسی روندهای جاری در سوریه با تاکید بر راه حل های سیاسی نیز در این گفتگوها مورد بحث قرار گرفت.
ظریف بعدازظهر یکشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در این شهر با مقامات ارشد و نیز شخصیت های سیاسی از طیف های مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد.
وی همچنین در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق با حضور صدها مدیران صدها شرکت و فعالان اقتصادی دو کشور در بغداد، سخنرانی کرد.
وزیر امور خارجه، چهارشنبه به کربلا می رود و در همایش بزرگ فعالان اقتصادی دو کشور در این شهر حضور می یابد.
خاورم *2*380*


تعداد بازدید : 260

ارسال نظر

ارسال