رهبر تایوان چین را به نفوذ در انتخابات این جزیره متهم کرد

  • جمعه 9 آذر 1397 ساعت 13:10

اخبار => سایر رسانه ها

پکن- ایرنا- 'تسای اینگ ون'' رهبر جزیره تایوان که حزب او در انتخابات اخیر شهرداری ها در مقابل حزب «کومین تانگ» حزب طرفدار چین به شدت شکست خورد تلویحا نیروهای خارجی از جمله چین را به نفوذ در این انتخابات متهم کرد.
رهبر تایوان چین را به نفوذ در انتخابات این جزیره متهم کرد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا 'تسای' روز جمعه در دیدار با یک هیات آمریکایی در تایپه افزود: در انتخابات چالش هایی وجود دارد از جمله «اخبار جعلی» که توسط 'نیروهای بیرونی' در انتخابات اخیر تایوان تشدید شده بود، چیزی که هر کشور دموکراتیکی با آن مواجه است.
وی تصریح کرد اگرچه حزبش در انتخابات محلی در برابر حزب «کومین تانگ» که مورد حمایت چین است شکست خورد اما این دلیل نمی شود تا مواضع اصلی این جزیره در برابر چین تغییر کند.
تسای تاکید کرد «دموکراسی بزرگترین تفاوت تایوان با چین است» و سیاست های تایوان برای حفظ وضع موجود با چین علیرغم شکست در انتخابات محلی تغییر نخواهد کرد.
حزب «کومین تانگ» در جریان انتخاباتی که روز شنبه گذشته با حضور بیش از 19 میلیون تایوانی برگزار شد توانست به یک پیروزی چشمگیر دست یابد و به دنبال آن نامزدهای حزب حاکم را در 13 شهر از 22 شهر تایوان شکست دهد.
برخی کارشناسان معتقدند شکست حزب حاکم در این انتخابات نشانه ای از موفقیت های سیاست چین برای تحت فشار گذاشتن این جزیره در عرصه اقتصادی است و نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی تایوان بود که باعث شد آنها حزب حاکم را در بسیاری از شهرها کنار بگذارند و به دنبال این باشند که وضعیت اقتصادی را با بهبود روابط تجاری با چین متحول کنند.
چین از سال 2016 میلادی که تسای در تایوان به قدرت رسید فشار زیادی روی او وارد کرده است پکن معتقد است که تسای به دنبال استقلال از چین و زیر پا نهادن اصل «چین واحد» است موضوعی که خط قرمز پکن محسوب می شود.
تسای افزود: مردم در انتخابات در مورد سیاست های محلی تصمیم گیری کردند نه در مورد تنگه تایوان، بنابراین سیاست ما در برابر چین عوض نخواهد شد.
رهبر تایوان همچنین در یک پست فیس بوکی نوشت اعتقاد دارد مردم تایوان در این انتخابات در مورد عبور از خط قرمز و مساله استقلال رای گیری نکرده اند بلکه آنها در مورد مسایل محلی پای صندوق های رای رفته اند.
وی افزود: شکست حزب دمکراتیک ترقیخواه در انتخابات نشان داد که «انتخابات دموکراتیک» مهمترین تفاوت چین با تایوان است.
در انتخابات محلی تایوان، نامزدهای حزب مخالف حاکم بر تایوان توانستند نه فقط در شهر بسیار مهم بندری 'کایو هسیونگ' به عنوان اصلی ترین مرکز انتخابات محلی به پیروزی برسند بلکه در شهر 'تایچونگ' قلمرو سابق خود در مرکز تایوان نیز پیروز انتخابات شدند.
تا قبل از این انتخابات، حزب حاکم 13 شهر از 22 شهر را در اختیار داشت و مسئولان این حزب امور شهری و شهرداری ها را در اختیار داشتند اما اکنون فقط کنترل 9 شهر و بخش را در اختیار دارند.
**آساق**1904**


تعداد بازدید : 878

ارسال نظر

ارسال