روابط ایران و اروپا در گرو رفتار این اتحادیه با برجام است

  • شنبه 31 شهریور 1397 ساعت 17:29

اخبار => سایر رسانه ها

روابط ایران و اروپا در گرو رفتار این اتحادیه با برجام است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، «مهدی صولی» که به دعوت حزب آذربایجان نوین به باکو سفر کرده است، در سخنرانی خود در نشست شورای DEMYC که با موضوع همکاری برای ساختن «پل هایی میان آسیا و اروپا» و با مشارکت نمایندگان احزاب دموکراتیک اروپایی و نمایندگانی از دیگر احزاب و سازمان های سیاسی 22 کشور برگزار شد، با بیان پایبندی ایران به مفاد توافق نامه هسته ای، تصریح کرد: برجام نتیجه احترام به گفت و گو، بردباری، التزام به دیپلماسی و چند جانبه گرایی همه کشورهای مذاکره کننده به خصوص ایران و کشورهای اروپایی است.
وی افزود: معتقدیم دورانی که اروپا و آسیا خود را دوستان دور از هم تلقی می کردند، سپری شده است، ما باید برای حفظ و تقویت تعاملات میان دو طرف و تامین امنیت جهانی همکاری داشته باشیم. ما علاقمند به توسعه روابط همه جانبه با اروپا و استفاده از ظرفیت‌های متقابل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستیم.
معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اروپا و آسیا نیازمند عزم مشترک برای توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی، توسعه فن آوری های نوظهور، مبارزه با افراط‌گرایی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و گسترش انرژی‌های پاک، مبارزه با یکجانبه گرایی های آمریکا و مهمتر از همه تسهیل گفت وگو و تعامل جوانان با یکدیگر هستند.
صولی با اشاره به اهمیت و نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات غرب آسیا، گفت: بدیهی است که تحقق این ایده نیازمند شکل گیری یک تفاهم فراگیر، متوازن، عادلانه و مبتنی بر احترام متقابل میان کشورهای آسیایی و اروپایی است.
وی خاطرنشان کرد: در منطقه غرب آسیا، جمهوری اسلامی ایران و اروپا، تاریخ پر فراز و نشیبی را در روابط با یکدیگر تجربه کرده اند. تجربه تاریخی به ما نشان می دهد که هر جا با یکدیگر گفت و گو کردیم، نتایج مشترک و منافع خوبی برای طرفین بدست آمده است.
صولی با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای همکاری با ایران گفت: بر اساس پیش بینی سازمان های معتبر بین المللی، ایران هم‌اکنون هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و تا سال 2030 به شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد.
معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سطح خوب و رو به پیشرفت مناسبات ایران و آذربایجان تاکید کرد: ایران و آذربایجان دست در دست یکدیگر، همانند دو برادر، دو دوست، دو همسایه و دو شریک راهبردی می توانند نقش سازنده ای در روند ساخت پل هایی میان آسیا و اروپا ایفا کنند.
صولی اظهار داشت: این نشست کمک کند تا اروپا واقعیت های این منطقه را بهتر ببیند، بیشتر بشنود و آینده نگرانه برای همکاری بهتر و بیشتر با آسیا تصمیم گیری کند.
در این سفر، معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با «علی احمدوف» دبیر کل حزب آذربایجان نوین و همچنین «بهار مرادوف» معاون رئیس مجلس و رئیس کمسیون روابط بین الملل مجلس ملی آذربایجان نیز دیدار و گفت و گو کرد.
سیام**3202**1535

تعداد بازدید : 257

ارسال نظر

ارسال