روحانی و الحلبوسی بر تقویت روابط دو کشور تاکید کردند

  • دوشنبه 20 اسفند 1397 ساعت 23:17

اخبار => سایر رسانه ها

بغداد - ایرنا - دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دوشنبه شب در بغداد با یکدیگر دیدار و در خصوص راههای تقویت روابط دو کشور گفتگو کردند.
روحانی و الحلبوسی بر تقویت روابط دو کشور تاکید کردند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا، دو طرف دراین دیدار درخصوص روابط دو جانبه و راهکاری های تقویت آن در حوزه های مختلف بویژه در زمینه های سیاسی و اقتصادی و نیز پارلمانی تاکید کردند.
در دیدار همچنین بر اهمیت ایفای نقش پارلمان عراق در تسهیل همکاری های اقتصادی فیمابین بویژه در استان های مرزی عراق تاکید شد.
دکتر روحانی در این دیدار ابراز امیدواری کرد با توسعه افق های همکاری دو کشور در ابعاد مختلف، ریشه های برادری میان ملت های ایران و عراق هر چه مستحکم تر شود.
رئیس جمهوری با اشاره به تصمیم دو دولت برای ارایه تسهیلات در راستای ارتباط بیش از پیش تجار و فعالان اقتصادی ایران و عراق، گفت: باید برای گسترش همکاری‌های بانکی دو کشور تلاش کنیم.
دکتر روحانی افزود: ایجاد بازارچه‌های مرزی در مرزهای مشترک دو کشور می‌تواند موجب تقویت روابط و همکاری‌های ایران و عراق شود.
رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق را بسیار مهم و نقطه عطفی در روابط رو به توسعه دو کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان شاهد عرصه جدیدی در روابط و همکاری‌های ایران و عراق بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری باشیم.
محمد الحلبوسی تأکید کرد: پارلمان و همه گروه‌های سیاسی عراق از رویکرد دولت این کشور برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها با دیگر کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده و از توافقات دو کشور حمایت خواهد کرد.
الحلبوسی نیز آمادگی پارلمان عراق برای تصویب قوانینی که همکاری بغداد با کشورهای همسایه و دوست و از جمله جمهوری اسلامی ایران را تسهیل کند، مورد تاکید قرار داد.
خاورم***380*


تعداد بازدید : 222

ارسال نظر

ارسال