زمان پاسخ به استعلام اداری کاهش می یابد

  • یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 ساعت 21:8

اخبار => سایر رسانه ها

زمان پاسخ به استعلام اداری کاهش می یابد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،  نشست کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی با حضور سید کمال الدین میرجعفریان معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: برای کمک بیشتر به رونق تولید و حمایت از سرمایه گذاران، مدیران با تعریف یک سامانه از ترددهای غیرضروری برای دریافت استعلام جلوگیری کنند.
وی یکی از راهکارهای تحقق شعار رونق تولید ملی را جدی گرفتن کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی دانست و افزود: اگر مدیران این موضوع را جدی گرفته و به موقع عملیاتی کنند حوزه هماهنگی امور عمرانی در کنار تیم اقتصادی استان تلاش می کند زیرساخت ها را برای رونق تولید در استان فراهم کند. 
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: از این طریق می توانیم فرش قرمز را برای سرمایه گذاران پهن کرده و با ایجاد انگیزه، استان را مهیای شرایط بهتر تولید کنیم. 
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی در افزایش تولیدات استان و کشور استفاده کرد گفت: با همت مدیران می توان زمینه کارهای اقتصادی را آسان تر کرد و به امور سرعت بیشتری داد. 
میرجعفریان با بیان اینکه هر زمان نیاز باشد کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی به شکل فوق العاده برگزار خواهد شد افزود: تعیین کاربری ها و پاسخ به استعلام ها از مسایل مهمی است که در روند امور اقتصادی اثر دارد. 
وی گفت: جهاد کشاورزی، امور اراضی و منابع طبیعی نقش مهمی در پاسخ به موقع استعلام ها دارند و می توان با بررسی همزمان پرونده ها و ایجاد میانبرهایی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی را عملیاتی و میدانی کرد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رونق اقتصادی رکن اصلی این کارگروه است بیان کرد: لازم است نیازمند های خدماتی در حوزه زیرساخت ها برای بخش تولید در همه مجموعه ها احصا و ارسال شود تا بر این مبنا مصوبات را پیش ببریم. 
وی خواستار تعریف برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستگاه های اجرایی شد و گفت: بر این اساس برنامه کوتاه مدت در افق 1400، میان مدت 1410 و برنامه بلند مدت طبق همان برنامه ششم توسعه خواهد بود. 
میرجعفریان با تاکید بر اینکه استعلام های غیر ضروری باید حذف شود ادامه داد: در برخی موارد مثل ایجاد مجتمع های بین راهی مسئولان مربوطه باید توجه بیشتر داشته باشند چرا که جاده های کویری باعث خستگی رانندگان و افزایش تصادفات می شود لذا وجود استراحتگاه شرایط بهتری برای رانندگی فراهم می کند. 
وی همچنین گفت: در بحث محصولات استراتژیک استان نیز واحدهای فرآوری باید مورد حمایت واقع شود تا بتوان از ظرفیت های داخلی به نحو احسن استفاده کرد به خصوص زیره سبز که تاکنون به نام کرمان مشهور بوده اما اکنون یک ظرفیت جدید در خراسان جنوبی است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: ورود سرمایه گذاران به استان موجب تحول و توسعه بیشتر می شود که انتظار می رود رسانه ها نیز در این خصوص اهتمام داشته باشند. 
وی با بیان اینکه کلمه محرومیت و توسعه نیافتگی برازنده مردم خراسان جنوبی نیست گفت: استان خراسان جنوبی بسیار غنی و مقدس است و هرگز دوست نداریم از کلمه محروم و توسعه نیافته برای این استان استفاده شود لذا باید واقع بینانه مسایل را رصد کنیم و به دنبال حل مشکلات باشیم. 
میرجعفریان افزود: مقصر توسعه نیافتگی امروز خود ما هستیم اما نباید اجازه دهیم که مشکلات مالی در ارایه خدمات وقفه ایجاد کند. 
وی گفت: تجربه مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس نشان می دهد که می توانیم شرایط سخت وضعیت فعلی را هم پشت سر بگذاریم. 
معاون استاندار خراسان جنوبی عبور از مشکلات اقتصادی را نیازمند روحیه جهادی و عزم جدی مسئولان دانست و گفت: باید ظرفیت ها را بشناسیم و از آن حداکثر استفاده را ببریم. 
وی با اشاره به اقدام اخیری که خراسان جنوبی در فروش سوخت مرزنشینان داشته است افزود: این اقدام در جلسه ای با حضور وزیر کشور به عنوان عملکرد موفق معرفی شد. 
میرجعفریان گفت: با این کار ظرفیت صادرات 4.5 برابر شده و از طرفی نه تنها وضعیت مرزنشینان بهبود یافته بلکه اثر آن در امنیت مرز و درآمد ارزی نیز مشهود است. 

تعداد بازدید : 300

ارسال نظر

ارسال