سازمان ملل: میلیون ها نفر در اروپا آب آشامیدنی آلوده می نوشند

  • چهارشنبه 29 اسفند 1397 ساعت 11:0

اخبار => سایر رسانه ها

تهران - ایرنا - سازمان ملل متحد روز سه شنبه در گزارش جدیدی هشدار داد: میلیون ها نفر درقاره سبز اغلب بدون این که بدانند، آب آلوده می آشامند.
سازمان ملل: میلیون ها نفر در اروپا آب آشامیدنی آلوده می نوشند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از یورونیوز، سازمان ملل در آخرین گزارش سالانه 'توسعه آب جهان' که روز سه شنبه منتشر شد،برآورد کرده است که چیزی در حدود 57 میلیون نفر در اروپا و شمال آمریکا در خانه های خود به آب لوله کشی دسترسی ندارند.
این سازمان در گزارش خود هشدار داده است که 'بسیاری از شهروندان اروپای غربی و مرکزی و همچنین آمریکای شمالی، ازدسترسی منصفانه به آب و سرویس های بهداشتی محرومند.'
بنابراین گزارش، این نابرابری ها اغلب به تفاوت های اجتماعی- فرهنگی، عوامل اجتماعی- اقتصادی و موقعیت جغرافیایی ارتباط دارند.
به نوشته یورونیوز، کمیسیون اروپا سال گذشته تخمین زد که کمبود آب دستکم 11 درصد از جمعیت اروپا را تحت تاثیر قرار می دهد.
کمبود آب هزینه های انسانی، زیست محیطی و اقتصادی هنگفتی به همراه دارد. برطبق برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، روزانه 14 نفر براثر بیماری های ناشی از استفاده از آب غیربهداشتی جان خود را از دست می دهند.
برطبق آمارهای ارائه شده از سوی این سازمان، در سال 2016، 480 نفر در آلمان به دلیل محرومیت از آب سالم و بهداشت مناسب، جان خود را از دست داده اند، شرایطی که به ترتیب 172 نفر را در فرانسه و 130 نفر را در انگلستان قربانی کرد.
به گزارش سازمان ملل متحد، 2.1 میلیارد نفر در جهان از دسترسی به آب آشامیدنی پاکیزه و 4.3 میلیارد نفر از دسترسی به سرویس های بهداشتی مطمئن محرومند.
اروپام**9418**1663**


تعداد بازدید : 249

ارسال نظر

ارسال