سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایکاپ کوبا گرامی داشته شد

  • جمعه 19 بهمن 1397 ساعت 13:39

اخبار => سایر رسانه ها

مادرید- ایرنا- موسسه کوبایی دوستی با ملل(ایکاپ) کوبا بمناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن با برپایی مراسمی فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامیداشت.
سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایکاپ کوبا گرامی داشته شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز جمعه ایرنا ، این مراسم با حضور مقامات و مسئولین وزارت امور خارجه، حزب کمونیست ، شخصیت های برجسته کوبایی، سفرا و اعضا نمایندگی های دیپلماتیک مقیم در کوبا ، سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان جامعه مسلمان و جمع کثیری از دوستداران و علاقمندان به جمهوری اسلامی ایران برگزار شد .
«فرناندو گونزالس یورت» رییس موسسه مذکور در سخنان خود 22 بهمن را نه تنها روزی مهم برای جمهوری اسلامی ایران بلکه نقطه عطفی در تاریخ خاورمیانه دانسته و با مقایسه شرایط قبل و بعد از وقوع انقلاب اسلامی در عرصه های سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی، فنی و اجتماعی ایران، دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته را بسیار درخشان توصیف نمود.
وی همچنین روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا در سطح دوجانبه ، بین المللی و همکاری های مختلف دو کشور را عالی عنوان کرده و از جمهوری اسلامی ایران درخصوص حمایت از کوبا در مبارزه این کشور علیه تحریمهای اقتصادی، مالی و تجاری ظالمانه وضع شده توسط آمریکا علیه این کشور قدردانی کرد.
فرناندو گونزالس با اشاره به دشمن مشترک دو کشور(آمریکا) و دسایس دولت های مختلف امریکا علیه انقلاب اسلامی ایران و انقلاب کوبا، اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران علی رغم همه این دشمنیها، مجدانه به تلاش خود برای سعادت جامعه ایرانی در قامت ملتی آزاد و مستقل ادامه می دهد.
رییس موسسه کوبایی دوستی با ملل در خاتمه سخنان خود تصریح کرد که جمهوری کوبا وضع هرگونه تحریم یکجانبه اقتصادی علیه سایر کشورها را محکوم و حق مشروع تمامی کشورها در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را محترم می شمارد.
همچنین «کامبیز شیخ حسنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا در سخنرانی خود با اشاره به زوایای مختلف خروش مردم ایران علیه نظام ستم شاهی به رهبری امام خمینی (ره)، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته در حوزه های مختلف از جمله سیاست خارجی، اقتصادی و علمی و ابعاد مخالف روابط دوجانبه ایران و کوبا را تشریح نمود.
شایان ذکر است در حاشیه این مراسم به همت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کوبا نمایشگاه عکس آخرین دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف نیز برپا گردید.
فرناندو گونزالس یورت، رییس موسسه کوبایی دوستی با ملل (ایکاپ) یکی از پنج قهرمان ملی کوبا است که بیش از 15 سال در اسارت آمریکا و در آن کشور زندانی بوده است.
اروپام *5*491**1337


تعداد بازدید : 227

ارسال نظر

ارسال