سامانه جامع تجارت به کنترل احتکار کالا کمک می‌کند

  • دوشنبه 9 مهر 1397 ساعت 4:19

اخبار => سایر رسانه ها

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی راه اندازی سامانه جامع تجارت را در جلوگیری و کنترل احتکار کالا موثر دانست.
سامانه جامع تجارت به کنترل احتکار کالا کمک می‌کند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در خصوص نشست روزیکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان تعزیرات حکومتی، روسای اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون و معاون پارلمانی وزارت اقتصاد حضور داشتند که به بررسی موضوع تنظیم بازار کالاهای اساسی پرداخته شد.
وی گفت : در مجموع نشست خوبی در ارتباط با تسهیل تامین اقلام مورد نیاز خانوارها در مجلس برگزار و آخرین تصمیمات دولت در ارتباط با موضوعات مذکور و نظارت بر نحوه توزیع کالا بررسی شد.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که به رغم اختصاص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی، اما بخشی از این کالاها با نرخ بالاتر به مردم ارائه می شود که این غیرقابل قبول است و باید سیاست های اعمالی، نظارت بر نحوه توزیع کالاهای اساسی، ارتقاء یابد و نمایندگان مجلس باید از ارائه کالاهای اساسی با قیمت مناسب به مردم اطمینان یابند چرا که در غیر این صورت رانت در اقتصاد توزیع خواهد شد.
پورابراهیمی افزود: گزارش عملکرد شش ماهه اول سال جاری بیانگر این است که صادرات در مقایسه با نیمه اول سال گذشته 21 درصد افزایش یافته و میزان واردات حدود 11 درصد کاهش یافته که نتیجه انجام این مهم کسب تراز بازرگانی مثبت است که نکته مناسبی ارزیابی می شود.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در این جلسه گزارش خوبی از راه اندازی سامانه جامع تجارت توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شد، هر چند که در انجام این مهم تاخیر وجود داشته است اما در هر صورت به جلوگیری از احتکار کمک می کند و نظارت ها بر توزیع کالاهای مصرفی را افزایش می دهد.
به گزارش خانه ملت، پورابراهیمی افزود: نشست های مشترک درخصوص مسائل بازار استمرار خواهد یافت و بحث صادرات و اعمال سیاست های ارزی در جلسات بعدی کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی خواهد شد.
سیام**1751


تعداد بازدید : 165

ارسال نظر

ارسال