سوریه:تحریم امریکا و اروپا علیه دمشق مصداق تروریسم اقتصادی است

  • جمعه 6 اردیبهشت 1398 ساعت 20:45

اخبار => سایر رسانه ها

تهران - ایرنا - «بشار الجعفری» رئیس هیات مذاکره کننده دولت دمشق روز جمعه در داوزدهمین دور مذاکرات صلح سوریه گفت:تحریم های واشنگتن و اروپا علیه کشور ما از مصادیق بارز تروریسم اقتصادی است.
سوریه:تحریم امریکا و اروپا علیه  دمشق مصداق تروریسم اقتصادی است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الجعفری این سخنان را در کنفرانس مطبوعاتی و در پایان دوازدهمین دور مذاکرات صلح سوریه در شهر نور سلطان (آستانه) پایتخت قزاقستان گفته است.
وی افزود:تحریم های یکجانبه اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه، غیر قانونی است، چرا که از سوی شورای امنیت علیه دمشق صادر نشده است.
مذاکرات صلح سوریه روز پنجشنبه در شهر نور سلطان (آستانه) آغاز شد.
الجعفری اضافه کرد: بیانیه پایانی دوازدهمین دور مذاکرات، برای نخستین بار دارای موارد مثبت زیادی بود، بویژه آن که شرکت کنندگان به رسمیت شناخته شدن جولان اشغالی تحت حاکمیت اسرائیل را محکوم کردند.
رییس هیات دولت سوریه گفت: شرایط در استان ادلب محور این دور از مذاکرات بود و شرکت کنندگان از جمله هیات ترکیه به وجود تروریسم در این استان اذعان کردند و همین امر ایجاب می کند، تروریسم را بصورت کلی از بین برد.
الجعفری اضافه کرد: مشکل مذاکرات کنونی در قزاقستان، آن است که طرف ترکیه ای به تعهدات خود برای خروج تروریست ها پایبند نیست.
وی ادامه داد : ترکیه باید به خروج گروه های تروریستی از ادلب (شمال سوریه) متعهد باشد.
رئیس هیات مذاکره کننده دولت سوریه افزود: آنکارا به حمایت از گروه «جبهه النصره » که کنترل بیشتر استان ادلب را در دست دارد، کمک می کند.
خبر تکمیل می شود.
شبس**9363**1917


تعداد بازدید : 376

ارسال نظر

ارسال