سیزدهمین نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان در هرات افتتاح شد

  • یکشنبه 13 آبان 1397 ساعت 6:50

اخبار => سایر رسانه ها

هرات - ایرنا - سیزدهمین نمایشگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان امروز دوشنبه 7 آبان ماه در شهر هرات واقع در شمال غرب افغانستان افتتاح شد.
سیزدهمین نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان در هرات افتتاح شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا، سیدعلیرضا صدر زاده مسئول برگزاری نمایشگاهی سازمان توسعه تجارت ایران گفت که در این دوره 30‌ شرکت از ایران و 10 شرکت از افغانستان حضور دارند.
به گفته وی در نمایشگاه سیزدهم ظرفیت ها و توانمندی های شرکت ها در بخش ساختمان، کشاورزی، صنعت و لوازم خانگی به نمایش در آمده و هدف این نمایشگاه توسعه رابطه اقتصادی بین ایران و افغانستان است.
مسئول مدیریت طرح های نمایشگاهی ایران یاد آور شد که تهران مشتاق است افغانستان نمایشگاههای مشابهی را در کشورمان برگزار کند و در این مسیر آماده همکاری و مساعدت هستیم .
'محمود افخمی'، سرکنسول ایران در هرات هم در آیین افتتاحیه این نمایشگاه یاداور شد: تجارت و مبادله کالا میان ایران و افغانستان سابقه‌ای به قدمت تاریخ این خطه دارد و اولویت سیاست خارجی ایران همکاری با کشورهای اسلامی به ویژه همسایه هاست .
وی تاکید کرد: روابط دو ملت ایران و افغانستان با توجه به اشتراکات آنها از ابعاد یک همسایه هم وسیع تر است و از همین رو ایران نگاه ویژه ای به افغانستان دارد.
سرکنسول ایران در افغانستان عنوان کرد: نمایشگاه های تخصصی پل ارتباطی بین بازرگانان و فعالان اقتصادی هستند و از طریق برگزاری آنها می‌توان بین تولید کننده و مشتری ارتباط برقرار کرد.
افخمی سطح روابط اقتصادی و سیاسی ایران و افغانستان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید برای رفع مشکلات در مبادلات بانکی اقدام موثر انجام شود.
وی پیشنهاد کرد برای تسهیل امور تجاری بازرگانان افغانستان دولت این کشور شعبه‌ یکی از بانک های افغانستان را در ایران دایر کند.
در این مراسم همچنین 'مونسه حسن‌زاده' معاون استاندار هرات گفت: بخش خصوصی نقش مهمی در افزایش درآمد ملی و اشتغالزایی ایفا می‌کند و از همین رو در شهرک صنعتی هرات بسترها برای پیشرفت و ارتقای ظرفیت این بخش فراهم شده است.
وی گفت: ما از بخش خصوصی ایران می‌خواهیم که در قسمت صنعت افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.
معاون استاندار هرات با اشاره به موضوع خط آهن هرات - خواف یادآور شد: افتتاح خط آهن فصلی جدید از ارتباط و همکاری بین ایران و افغانستان را رقم خواهد زد.
از برگزاری آخرین نمایشگاه مشترک ایران در افغانستان نزدیک به دو سال می گذرد. استان هرات در شمال غرب افغانستان یکی از کانون های اقتصادی این کشور است و با استان خراسان رضوی در ایران مرز مشترک دارد.
شبک** 1104**1983**1708


تعداد بازدید : 287

ارسال نظر

ارسال