شرکت‌های تعاونی قابلیت سرآمدی در شاخص‌های اقتصادی را دارند

  • سه شنبه 15 مرداد 1398 ساعت 22:28

اخبار => سایر رسانه ها

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: شرکت های تعاونی قابلیت سرآمدی در شاخص‌های اقتصادی را دارا هستند.
شرکت‌های تعاونی قابلیت سرآمدی در شاخص‌های اقتصادی را دارند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در بازدید از اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: رویکرد تعاونی در اقتصادهای دنیا، همراه با حرفه‌ای گری و موفقیت بوده است و شرکتهای ‌تعاونی در بسیاری از کسب و کارها از شرکت‌های سهامی عام، سهامی خاص و مسئولیت محدود پیشتر هستند و در واقع شرکت‌های تعاونی قابلیت تبدیل به حرفه ای ترین کسب و کارها را دارا هستند و می‌توانند در رسته‌های متنوع تولیدی و خدماتی، سرآمد بازار باشند.

نجفی افزود: طی دهه‌های گذشته، متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور، از قالب تعاون به صورت محدود و قالبا کارکردهای توزیعی بهره‌گیری شد، در حالی که قالب تعاون در بسیاری از بخش‌های صنعتی، کشاورزی، تامین نیاز، حمل و نقل و سایر رسته های اقتصادی کارآمد بوده و راه رسیدن به کارآیی، حصول سود و سرآمدی در بازار می‌باشد.  

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: حاصل تعامل و همکاری بانک‌ توسعه تعاون و تعاونگران می‌تواند به هم‌افزایی، رونق تولید، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال منجر شود و از این جهت بانک‌ و تعاونگران باید از نیازها، قابلیت‌ها، امکانات و مسیرهای همکاری مطلع باشند و برقراری جلسات و نشست‌ها می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

نجفی با اشاره به خدمات تخصصی بانک توسعه تعاون ویژه تعاونگران و کارآفرینان واحدهای گوناگون صنعتی، تولیدی، کشاورزی و خدماتی گفت: این بانک متناسب با شرایط و ویژگی‌های رسته‌های متنوع تولیدی از جمله شرکت‌های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی، خدمات تخصصی بانکداری و مالی ارائه می‌دهد و همچنین حضور بانک در طرح‌های مهم اقتصادی و اجتماعی دولت از جمله اشتغال پایدار فراگیر، طرح رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه بستری مناسب برای بهره‌گیری تعاونگران و صنعتگران این حوزه می‌باشد. 

حسینی‌پور مدیر عامل اتحادیه تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: این اتحادیه حدود شش هزار عضو دارد که در تامین نیاز رسته‌های پلاستیک، لاستیک، رنگ، کود، سموم، مواد شیمیایی، الیاف، داروی شیمیایی، آرایشی، بهداشتی و کامپوزیت فعالیت می‌کنند و حجم تولیدی اعضای اتحادیه ها سالانه ۱۸ میلیون تن می‌رسد.

حسینی‌پور افزود: همزمان با پیشرفته و پیچیده شدن صنایع گوناگون، بانکداری روز نیز به سمت و سوی اختصاصی و تخصصی شدن رفته است تا بتواند در تعامل با شرکت‌های حرفه‌ای و تخصصی، با ملاحظه به ویژگی‌های آنها، بهترین راهکارهای بانکی و مالی را ارائه دهد. 

معمارزاده رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی انعقاد تفاهم نامه میان بانک و این اتحادیه ها را در گسترش همکاری فیمابین موثر دانست. همچنین در این جلسه مقرر شد با تدوین و اجرای تفاهم‌نامه‌ همکاری، این اتحادیه از خدمات تخصصی بانک توسعه تعاون از قبیل اعتبار اسنادی داخلی، تسهیلات خرید دین و ایجاد حد اعتباری بهره‌مند گردد و همچنین در فرآیند اعطای حد اعتباری شرکت تعاونی زیر مجموعه، اتحادیه مشورت و اطلاعات مورد نیاز را ارئه نماید.


تعداد بازدید : 242

ارسال نظر

ارسال