شورای عالی هماهنگی قوا بر تولید داخلی توجه ویژه داشته باشد

  • پنجشنبه 22 شهریور 1397 ساعت 15:19

اخبار => سایر رسانه ها

شورای عالی هماهنگی قوا بر تولید داخلی توجه ویژه داشته باشد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

سید ناصر موسوی لارگانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در مقاطع مختلف دیدارهایی با کارگزاران نظام دارند و در این دیدارها نکات مهمی را به مسوولان گوشزد می‌کنند.
وی افزود: در دیداری که اخیرا رهبر معظم انقلاب با اعضای هیات دولت داشتند تاکیداتی را در مخصوصا در مباحث اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم مطرح کردند، یکی از موضوعات این بود که سه قوه دست در دست یکدیگر داده و برای رفع مشکلات تلاش کنند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچنین از شورای عالی هماهنگی سران قوا که روسای سه قوه و موثرترین افراد قوا در آن قرار دارند خواستند تمام تلاششان این باشد که تولید داخلی کشور رونق بگیرد زیرا تولید داخلی، بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع می‌کند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان این که تولید زمینه‌ساز اشتغال در کشور است، گفت: اگر تولید داخلی وجود داشته باشد، درآمد حداقلی برای مردم ایجاد می‌شود و این درآمد حداقلی باعث می‌شود قدرت خرید مردم بیشتر شده و بتوانند نیازهای خود را از داخل تامین کنند.
موسوی لارگانی ادامه داد: تولید داخلی به رونق اقتصادی کمک بسیاری می‌کند، اگر این حمایت از کالای داخلی به وقوع بپیوندد و عملیاتی شود بسیاری از مشکلات برطرف شده و بسیاری از نارضایتی‌ها از بین می‌رود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا مبنی بر اختصاص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال افزود: البته این اختصاص نیاز به مجوز رهبری دارد و بنده تصور می کنم که اگر این رقم را به بنگاه‌هایی که به دلیل کمبود سرمایه در گردش به صورت کامل تعطیل شده‌اند اختصاص بدهیم نتیجه بهتر و موثرتری بگیریم.
موسوی لارگانی ادامه داد: این بنگاه‌های اقتصادی در اوضاع نابسامانی به سر می‌برند و با تقویت آنان می‌توان اوضاع اقتصادی کشور را بهبود بخشید.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب هفتم شهریور ماه در دیدار اعضای هیات دولت توصیه‌هایی برای شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه بیان و تاکید کردند جلسه هماهنگی روسای سه قوه تداوم و اثرگذاری بهتر و بیشتری داشته باشد.
ایشان تصریح کردند: در جلسه هماهنگی روسای سه قوه روی مساله تولید داخلی تکیه کنید و بدانید راه‌های نجات تولید وجود دارد.
رهبر معظم انقلاب همچنین بیان کردند: در جلسه هماهنگی روسای سه قوه وظایف ذاتی قوای دیگر مورد غفلت قرار نگیرد.
سیام**9121**1553**1055

تعداد بازدید : 298

ارسال نظر

ارسال