صادرات فرش ماشینی امسال 60 درصد افزایش یافت

  • پنجشنبه 15 شهریور 1397 ساعت 17:15

اخبار => سایر رسانه ها

صادرات فرش ماشینی امسال 60 درصد افزایش یافت

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

«عباس قبادی» روز پنجشنبه در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی کفپوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی ایرنا توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای توانمند و صاحب سبک در صنعت فرش ماشینی است.
وی ادامه داد: اکنون در این نمایشگاه بیش از 100 شرکت حضور دارند که حدود 96 شرکت داخلی و بقیه خارجی هستند؛ درعین حال شرکت های برتر تولید کننده ایرانی عاملی برای استقبال کم خارجی ها از این نمایشگاه شده است.
قبادی خاطرنشان کرد: ایران در بین 6 کشور صاحب سبک و قدرتمند در عرصه فرش ماشینی جای دارد و با وجود همه محدودیت‌های اقتصادی، فعالان کشورمان توانسته اند این صنعت را فعال و تولیداتش را بروز نگه دارند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران سالیانه به حدود 60 کشور جهان صادرات دارد و برپایی این نمایشگاه می‌تواند در معرفی توانمندی‌های کشورمان موثر باشد.
سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه های‌ بین المللی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: پارسال طبق آمار گمرک حدود 400 میلیون دلار صادرات فرش ماشینی انجام شد و فعالان این عرصه در تلاشند امسال آن را به بیش از 500 میلیون دلار برسانند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در دهمین نمایشگاه بین المللی کف پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته بیش از 120 شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای ترکیه، چین و تایوان جدیدترین تولیدات خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.
این نمایشگاه از امروز تا 18 شهریورماه هر روز از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید عموم افراد است.
اقتصام*3065** 1559

تعداد بازدید : 477

ارسال نظر

ارسال