عملیات اجرایی سه طرح پتروشیمی در بندرماهشهر آغاز شد

  • سه شنبه 16 بهمن 1397 ساعت 18:26

اخبار => سایر رسانه ها

اهواز - ایرنا - همزمان با دهه فجر عملیات اجرایی سه طرح اقتصادی در حوزه پتروشیمی روز سه شنبه با حضور استاندار خوزستان در بندر ماهشهر در جنوب خوزستان آغاز شد.
عملیات اجرایی سه طرح پتروشیمی در بندرماهشهر آغاز شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: این طرح ها با 2 هزار و 222 میلیارد ریال و 275 میلیون دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی اجرا می شوند.
سید امید شهیدی نیا افزود: طرح زیست محیطی شرکت پتروزمرد سبز، بازیافت پسماندهای کلردار شرکت های پتروشیمی و تبدیل آن به محصول با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.
وی گفت: این طرح که تا 18 ماه آینده به پایان می رسد، در زمینی به مساحت پنج هزار و 434 مترمربع و با ظرفیت تولید سالیانه 19 هزار تن بازیافت پسماندهای کلرداراجرا می شود و برای 20 نفر به طور مستقیم و 35 نفر غیرمستقیم شغل ایجاد می کند.
وی ادامه داد: طرح میانی تولید پروپیلن از گاز پروپان و تولید پلی پروپیلن شرکت هیرسا پلیمر سهند نیز با اعتبار 2 هزار و 42 میلیارد ریال و 275 میلیون دلار در محدوده ای به مساحت 179 هزار و 86 مترمربع در ماهشهر اجرا می شود.
شهیدی نیا گفت: این طرح با ظرفیت تولید سالیانه 300 هزار تن پروپیلن و پلی پروپیلن برای 120 نفر اشتغال زایی مستقیم و 200 نفر غیرمستقیم به همراه دارد.
وی افزود: این طرح تا سه سال آینده به پایان می رسد و محصولات آن در زمینه صنایع خودروسازی، ساختمانی و سایر صنایع پتروشیمی کاربرد دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر بیان کرد: طرح پایین دستی طرح توسعه شرکت اکسیر سازان اطلس نیز با اعتبار 100میلیارد ریال در زمینی به وسعت چهار هزار و 474 مترمربع آغاز شد.
وی ادامه داد: ظرفیت سالیانه این طرح 30 هزار تن پیش بینی شده که تا 2 سال آینده به طور کامل اجرایی می شود و برای 20 نفر اشتغالزایی مستقیم و 40 نفر اشتغالزایی غیرمستقیم به همراه دارد.
به گزارش ایرنا استاندار خوزستان همچنین از گام نخست شرکت پترو پالایش کاوشگران بندرماهشهر با 92 درصد پیشرفت فیزیکی دیدن کرد.
به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در سال 1376 در زمینی به وسعت 2 هزار و 600 هکتار فعالیت خود را آغاز کرد و اینک 22 مجتمع پتروشیمی در آن فعال هستند. با توجه به اصل 44 بیشتر پتروشیمی های منطقه به بخش خصوصی واگذار یا در حال واگذاری است.
ماهشهر در جنوب خوزستان و در ساحل خلیج فارس، پس از عسلویه قطب پتروشیمی کشور است.
9858/ 6037


تعداد بازدید : 271

ارسال نظر

ارسال