عوارض 5 درصدی شهرداری برای حمل و نقل برون شهری

  • یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 ساعت 19:55

اخبار => سایر رسانه ها

تهران-ایرنا- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اشخاصی که مبادرت به فروش بلیت مسافر در داخل کشور با وسیله نقلیه زمینی و دریایی به استثنای ریلی می کنند، مکلف هستند 5 درصد بهای بلیت را با درج در بلیت به عنوان عوارض شهرداری از مسافران اخذ کنند.
عوارض 5 درصدی شهرداری برای حمل و نقل برون شهری

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی درباره نشست امروز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ادامه بررسی شور دوم لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستورکار کمیسیون اقتصادی قرار داشت که براین اساس رییس سازمان امور مالیاتی، عضو شورای شهر تهران و نمایندگان شهرداری ها در این جلسه حضور داشتند.
وی افزود: براساس یکی از مصوبات کمیسیون اقتصادی، اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برون شهری و فروش بلیت مسافر در داخل کشور با وسیله نقلیه زمینی (به استثنای ریلی) و دریایی می کنند مکلف هستند 5 درصد بهای بلیت را با درج در بلیت و یا قرارداد حسب مورد، به عنوان عوارض شهرداری از مسافران اخذ و عوارض مذکور مربوط به هر ماه را حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب شهرداری مبدا سفر واریز کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: پرداخت عوارض مذکور پس از موعد مقرر موجب تعلق جریمه ای معادل 2 درصد به ازاء هر ماه نسبت به مدت تاخیر خواهد بود و اختلاف و استنکاف از پرداخت عوارض موضوع این ماده مشمول ماده 77 قانون شهرداری خواهد بود.
ماده 77 قانون شهرداری می گوید که برخی عوارض همچون عوارض نوسازی، عوارض انواع بنزین و حمل و نقل مسافر در داخل کشور با وسایل زمینی به استثنای ریلی به استناد قانون مربوطه و بعضی دیگر مانند عوارض مشاغل، قطع درخت، صدور پروانه و… بر اساس مصوبات شورای وضع و اخذ می شود، که این نوع عوارض محلی هستند.

*تعیین اعضای هیئت های تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی و نحوه واگذاری ماشین سازی تبریز
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: انتخابات اعضای هیات تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی در جلسه امروز کمیسیون برگزار شد که بر این اساس علی اصغر یوسف نژاد، عبدالرضا مصری، محمد جواد ابطحی، علی ادیانی و علی ساری به نمایندگی از متقاضیان در این هیات انتخاب شدند.
وی افزود: سید کاظم دلخوش، محمود شکری، الیاس حضرتی، سیدناصر موسوی لارگانی، زهرا سعیدی، معصومه آقاپور علیشاهی، احمد انارکی محمدی، سید حسن حسینی شاهرودی، علی اکبر کریمی و عین الله شریف پور به نمایندگی از کمیسیون در هیات تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی انتخاب شدند.
وی همچنین از انتخاب اعضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذر چلیک توسط سازمان خصوصی سازی در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت: بر این اساس احمد امیرآبادی فراهانی، محمدحسین فرهنگی، اسماعیل سعیدی، احمد علیرضا بیگی و علیرضا محجوب به نمایندگی از متقاضیان در این هیئت انتخاب شدند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین محمد حسن نژاد، معصومه آقاپور علیشاهی، سید تقی کبیری، عین الله شریف پور، محمود شکری، محمود بهمنی، شهاب نادری، حمدالله کریمی، علی اکبر کریمی و عامر کعبی به نمایندگی از کمیسیون در هیات تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذر چلیک توسط سازمان خصوصی سازی انتخاب شدند.
سیام**1058*1193


تعداد بازدید : 377

ارسال نظر

ارسال