لاریجانی:اتحادیه بین‌المجالس جهانی کارشکنی های آمریکا را تقبیح کرد

  • سه شنبه 20 فروردین 1398 ساعت 4:45

اخبار => سایر رسانه ها

تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی رؤسای مجالس کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس جهانی از کارشکنی آمریکا در ارسال کمک‌ها به سیل‌زدگان ایرانی، گفت: رؤسای مجالس اعلام کردند برای ارسال این کمک‌ها از طرق مختلف همکاری خواهند کرد.
لاریجانی:اتحادیه بین‌المجالس جهانی کارشکنی های آمریکا را تقبیح کرد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی بامداد سه شنبه پس از سفر سه روزه به قطر، در بدو ورود به تهران گفت : این سفر بسیار فشرده بود که به منظور حضور در اجلاس بین المجالس جهانی انجام وبحث های مهمی راجع به ساختارها به خصوص در حوزه آموزش، پایداری امنیت و نظام های قانونی مطرح شد.

** مذاکره در حوزه توسعه روابط اقتصادی با رؤسای مجالس 13 کشور
رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: کمیته هایی که در این دوره از اجلاس بین المجالس جهانی حضور داشتند، گزارش هایی ارائه کردند و فرصتی دست داد تا با رؤسای مجالس کشورهای مختلف درباره همکاری های اقتصادی صحبت شود که موضوعات آن بر حسب موقعیت کشورها و درگیری هایی که در حوزه منطقه ای و امنیتی داشتند، متفاوت بود.
وی در ادامه با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این اجلاس با 13 رئیس مجلس مذاکره شد، کرد: کشورهای آسیایی و عربی غالباً به ضرورت گسترش همکاری با یکدیگر در حوزه توسعه روابط اقتصادی و مسائل مهم اذعان داشتند.

** تقبیح رفتار آمریکایی‌ها درباره دخالت آنها در امور داخلی کشورها
لاریجانی در ادامه در خصوص برخی حوادث در حوزه روابط دوجانبه، عنوان کرد: رؤسای مجالس روی نوع دخالت هایی که در کشورها از سوی برخی کشورهای دیگر صورت می گرفت، طبعاً حساسیت هایی داشتند و نگاه اکثر قریب به اتفاق رؤسای مجالس در این کنفرانس، تقبیح رفتاری است که آمریکایی ها چه در بخش جولان و چه فلسطین و قدس شریف داشتند و همچنین نسبت به هیاهوی مجدد نتانیاهو در حوزه کرانه باختری که به خاطر انتخابات رژیم اشغالگر قدس است، واکنش نشان دادند.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: همچنین رؤسای مجالس کشورها درباره مسائل مربوط به هسته ای ایران نیز حساسیت نشان دادند و گفتند؛ رفتار ایران از پختگی سیاسی برخوردار بوده و در مجموع، این جمع بندی را داشتند که ایران در شرایط مختلف با همه مسائلی که اتفاق افتاد، بسیار متین عمل کرده است.

** ابراز نارضایتی از اقدام آمریکا برای نرسیدن کمک‌ها به سیل‌زدگان ایرانی
وی افزود: همچنین کشورهای حاضر در این اجلاس، در مسأله سیل با ایرانیان ابراز همدردی کرده و از رفتار آمریکایی ها نیز در این حوزه ابراز نارضایتی کرده و اعلام داشتند که کمک ها را از طرق مختلف برای ایران ارسال می کنند.
«بنابر این، بخشی از بحث های ما با کشورهای مختلف اعم از همسایگان مثل ترکیه و پاکستان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه از این جنس صحبت ها بود و درباره موضوعات منطقه ای نیز صحبت شد همچنین بخش وقت گیری نیز درباره مسائل قطر بود که درباره موضوعات مختلف با آنها رایزنی داریم و در این حوزه بحث های مفصلی با امیر قطر به ویژه در حوزه اقتصادی، نخست وزیر قطر، رئیس مجلس و وزیر خارجه نیز مبسوط تر گفت وگو کردیم.»
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه برخی نمایندگان در قطر ماندند؛ چرا که اجلاس همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم نتیجه بحث ها مفید واقع شود و نقش آفرینی بهتر و موفق تری در منطقه به خصوص با سر وصداهای بلاوجهی که آمریکایی ها به راه انداخته اند، داشته باشیم و گفت وگوهایی که با مسؤولان کشورهای مختلف داشته ایم، بتواند مؤثر باشد.
شبس**1504


تعداد بازدید : 247

ارسال نظر

ارسال