لبنان از شرکت نکردن لیبی در نشست اتحادیه عرب ابراز تاسف کرد

  • چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت 3:30

اخبار => سایر رسانه ها

تهران - ایرنا - «جبران باسیل» وزیر امورخارجه لبنان دوشنبه شب در نامه ای به «محمد سیاله» وزیر امور خارجه دولت وفاق لیبی نسبت به بحران به وجود آمده در خصوص شرکت نکردن این کشور در نشست اقتصادی اتحادیه عرب ابراز تاسف کرد.
لبنان از شرکت نکردن لیبی در نشست اتحادیه عرب ابراز تاسف کرد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، باسیل همچنین با مخالفت نسبت به اقداماتی که در خصوص لیبی و شرکت آن در این نشست روی داد، گفت که این گونه اقدامات، موضع وزارت امورخارجه و دولت لبنان نیست.
باسیل برقراری روابط دو کشور در مسیر درست، بدون چشم پوشی کردن از موضوع سرنوشت ' امام موسی صدر'، و دوستانش و حل آن که روابط لیبی و لبنان را بیش از چهار دهه تیره کرده است، ضروری دانست.
اظهارات باسیل پس از آن اعلام می شود که شورای عالی حکومت لیبی ضمن محکوم کردن پایین کشیدن پرچم این کشور در محل برگزاری نشست اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت، از وزارت خارجه خود خواست روابط دیپلماتیک با لبنان را قطع کند.
« احمد الاربد» سخنگوی رسمی وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی نیز پیش از آن اعلام کرده بود، کشورش تصمیم گرفته است در نشست اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب که قرار است روزهای 26 تا 30 دی ماه جاری (16 تا 20 ژانویه) در بیروت برگزار شود، شرکت نکند.
«محمد الطاهر سیالة» وزیر امور خارجه لیبی نیز پیشتر گفته بود، یک هیات اقتصادی متشکل از بازرگانان این کشور یکشنبه شب برای شرکت در نشست هایی در حاشیه نشست اقتصادی سران عرب وارد فرودگاه بین المللی رفیق الحریری بیروت شد، اما از ورود آن ها به خاک لبنان جلوگیری بعمل آمد.
پیش از این مجلس اعلای شیعیان لبنان دعوت از لیبی برای شرکت در نشست اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت به دلیل همکاری نکردن دولت این کشور در روشن شدن سرنوشت ' امام موسی صدر'، اعتراض کرده بود.
مجلس اعلا همچنین دولت لیبی را متهم کرد که اجازه بازدید از بازداشتگاه ها و تحقیق از شخصیت های رژیم قذافی با حضور نماینده ای از دستگاه قضایی لبنان را نمی دهد.
امام موسی صدر موسس مجلس اعلای شیعیان لبنان ، حدود 40 سال پیش در جریان سفر به لیبی ربوده شد و از سرنوشت وی تاکنون اطلاعی در دست نیست.
شبس**9363** 1917


تعداد بازدید : 246

ارسال نظر

ارسال