مجوز ورود کالاهای ضروری به مناطق آزاد صادر شد

  • جمعه 8 شهریور 1398 ساعت 1:45

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت طی ابلاغیه‌ای در مورد کالاهای مورد نیاز مناطق آزاد، فهرست اقلام قابل ورود به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را صادر کرد.
مجوز ورود کالاهای ضروری به مناطق آزاد صادر شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت طی ابلاغیه‌ای در مورد کالاهای مورد نیاز مناطق آزاد، فهرست اقلام قابل ورود به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را صادر کرد.

در ابلاغیه رضا رحمانی آمده است؛ در اجرای بند یک ابلاغیه شماره ۱۵۰۸۹ ـ ۹۷ مورخ ۹۷.۵.۱۷ معاون اول محترم رئیس جمهور، به پیوست تصمیمات متخذه در نشست مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی جهت ورود کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به انضمام جدول اقلام قابل ورود با رعایت مفاد ذیل ارسال می گردد.  

- واردات فهرست اعلامی و مورد تایید دبیرخانه شامل کالاهای مورد نیاز مناطق آزاد مطابق با قوانین مناطق آزاد تجاری قابل ورود می باشد.

- میزان سقف ورود کالاهای پیوست در کل مناطق آزاد تجاری کشور برای سال ۱۳۹۸ بر اساس ابلاغیه ۱۳۵۸۲ مورخ ۹۸.۲.۱۰ معاون اول محترم ریاست جمهوری در حجم معادل ۵۲۸ میلیون دلار تعیین می گردد.

- تعیین میزان سهمیه بندی هر منطقه و سهمیه گروه‌های کالایی به عهده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد می باشد.

- اقلام مذکور بر اساس قوانین مناطق آزاد تجاری و بر مبنای پرداخت حقوق و عوارض گمرکی منطقه می باشد.

- کنترل سقف هر یک از مناطق ونظارت بر رعایت سقف ارزی مذکور بر عهده گمرک منطقه می‌باشد.

- تعیین نوع ارز با نظر بانک مرکزی است.

گزارش ورود اقلام به تفکیک کالا و میزان ارزش توسط گمرک منطقه به صورت ماهانه در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

کد خبر 4705738
محبوبه فکوری

تعداد بازدید : 253

ارسال نظر

ارسال