مخالفان سودانی: کاهش وزرا مشکلات اقتصادی را حل نمی کند

  • چهارشنبه 21 شهریور 1397 ساعت 17:20

اخبار => سایر رسانه ها

مخالفان سودانی: کاهش وزرا مشکلات اقتصادی را حل نمی کند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای «سودان تریبون» مخالفان دولت سودان در این بیانیه تاکید کردند تصمیم برای تغییر کابینه و کاهش شمار وزیران یک اقدام صوری است و به همین دلیل نباید جدی گرفته شود.
ائتلاف ندای سودان تاکید کرد چنین اقداماتی باعث حل بحران اقتصادی نمی شود و صلح و ثبات برای این کشور به ارمغان نمی آورد بلکه این اقدام در جهت تلاش برای منحرف کردن اذهان عمومی از مشکلات نظام حاکم و سیطره خانواده او بر کشور و منابع آن است.
این ائتلاف از آماده سازی طرحی برای برگزاری راهپیمایی گسترده در داخل و خارج سودان برای اعلام مخالفت با نظام حاکم خبر داد.
البشیر یکشنبه شب اعلام کرد برای مقابله با مشکلات اقتصادی کشور دست به تغییراتی در ساختار دولت می زند و در این چارچوب از تغییرات گسترده در دولت ، برکناری نخست وزیر و کاهش وزیران کابینه از 31 به 21 وزیر خبر داد .
سودان این روزها با بحران اقتصادی سختی دست و پنجه نرم می کند و تورم در این کشور در ماه گذشته از مرز 64 درصد عبور کرد.
رئیس‌ جمهوری سودان اواخر مردادماه گذشته نیز از کاهش شمار اعضای هیئت‌های دیپلماتیک این کشور درخارج با هدف کاهش هزینه‌ها خبر داده بود.
البشیر آن زمان گفت: ما با ایجاد تحولات بنیادی در روند سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور سعی می کنیم سطح معیشت مردم را بهبود بخشیم وبه خواسته‌های آنها جامه عمل بپوشانیم.
خاورم **2041**1049

تعداد بازدید : 184

ارسال نظر

ارسال