مصارف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها مشخص است

  • دوشنبه 4 شهریور 1398 ساعت 8:45

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه مصارف معینی برای وام‌های قرض‌الحسنه محدود بانک‌ها تعریف شده، گفت: باید از ظرفیت‌های جامعه برای رونق تولید و سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.
مصارف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها مشخص است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

،‌ فرهاد دژپسند در برنامه تیتر امشب سیما با تاکید بر ورود بخش‌ خصوصی به عرصه بنگاه‌های تولیدی گفت: منابع ما برای وام قرض الحسنه بانک‌ها محدود است، ما برای این نوع وام بانکی مصارف معینی تعریف کرده ایم.

دژپسند درباره دغدغه‌های اقتصادی مردم گفت: در کشور ما ظرفیت‌های بالایی به لحاظ انسانی، مالی و فیزیکی وجود دارد و ما باید از ظرفیت‌های موجود جامعه در بهبود اوضاع اقتصادی مردم بهره گیری کنیم.

وی با بیان اینکه امروز حجم نقدینگی در کشور بسیار بالاست، افزود: با توجه به فشاری که این نقدینگی به تحریک تقاضا وارد می‌کند، اما به آن باید به شکل فرصت نگاه کنیم یعنی از ظرفیت‌های جامعه برای رونق تولید و سرمایه گذاری استفاده کنیم تا منشاء تولید و عامل افزایش صادرات غیر نفتی شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه نیاز امروز کشور ایجاد بنگاه‌های بزرگی نظیر پالایشگاه، صنایع معدنی و پتروشیمی است گفت: بر این اساس می‌بایست بخش‌های خصوصی توانمند را وارد عرصه بنگاه‌های تولیدی کنیم، طوری که نقدیندگی‌های سرگردان و خُرد مردم را به روش‌هایی مثل بورس و پذیره نویسی جهت دهی کند.

دژپسند با بیان اینکه خوشبختانه مردم بورس را مامنی جهت حفظ ارزش دارایی‌ها می‌بینند، افزود: بورس در کشور ما در یک سال گذشته ۱۴۰ درصد رشد داشت، پس این رشد نشان می‌دهد این اقدام جواب داده است.

وی درباره معیشت بازنشستگان گفت: بازنشستگان مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند که همیشه سعی کرده ایم تامین مطالبات آنها در اولویت باشد و به شرایط سخت زندگی آنها اشراف داریم، چون در اطرافیان ما این قشر وجود دارند.

وزیر اقتصاد افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم به جامعه بازنشستگان توجه ویژه‌ای شده و دولت حتی بیش از وسعش سعی کرده معیشت آنها را بهبود ببخشد.


تعداد بازدید : 269

ارسال نظر

ارسال