معامله آهن اسفنجی «سیرجان» و نرسیدن به حدنصاب تناژ

  • شنبه 8 اردیبهشت 1397 ساعت 17:15

اخبار => سایر رسانه ها

به دلیل رعایت نشدن حد نصاب تناژ اعلامی آهن اسفنجی (2500 تن) از سوی بورس کالا برای کشف نرخ، این محصول معامله نشد. پیش بینی می شود، فردا این محصول با همان قیمت 1175 تومان حداقل در 5000 تن خریداری شوند.
معامله آهن اسفنجی «سیرجان» و نرسیدن به حدنصاب تناژ

اقتصاد آنلاین_ لیلی شهیر؛ امروز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران میزبان عرضه پنج هزار تن آهن اسفنجی شرکت فولاد سیرجان ایرانیان بود؛ با این وجود اما به دلیل رعایت نشدن حد نصاب تناژ اعلامی از سوی بورس کالا برای کشف نرخ، این محصول معامله نشد.  

گفتنی است، امروز 13 هزار تن تقاضا برای این محصول وجود داشت که خریداران فقط هزار تن از این محصول با نرخ اعلامی 1175 تومان پذیرفتند. در این شرایط، بورس کالا به دلیل قراردادن حداقل کشف نرخ برای آهن اسفنجی به میزان 2500 تومان و نرسیدن به این حدنصاب در معاملات امروز، معامله حاضر را لغو و از روی تابلو حذف کرد. 

بنا بر نظر کارشناسان، قیمت آهن اسفنجی باید 50 درصد قیمت شمش فولاد باشد. بر این اساس، قیمت آهن اسفنجی باید 1100 تومان تعیین شود، اما امروز این محصول،  1175 تومان و طبق نرخ آخرین معامله قیمت خورد که البته استقبالی هم از آن نشد. به نظر میرسد در معاملات امروز، نرخ شمش با توجه به نرخ های جهانی، پایین تعیین شده است.

برخی از مدیران کالایی معتقدند: با توجه به احتمال عرضه 10 هزار تنی که فردا برای شرکت های «جهان فولاد سیرجان» و «فولاد سیرجان ایرانیان» وجود خواهد داشت و در نظر گرفتن افزایش نرخ دلار پیش بینی می شود، فردا این محصول با همان قیمت 1175 تومان حداقل در 5000 تن خریداری شوند.


تعداد بازدید : 198

ارسال نظر

ارسال