مقام سودانی ناآرامی های کشورش را به احزاب مخالف ربط داد

  • دوشنبه 24 دی 1397 ساعت 19:30

اخبار => سایر رسانه ها

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری سودان به ناآرامی های اخیر کشورش اشاره و در عین حال احزاب مخالف را به خرابکاری در جریان وقایع یادشده متهم کرد.
مقام سودانی ناآرامی های کشورش را به احزاب مخالف ربط داد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «فیصل حسن ابراهیم» در دیدار با شماری از دیپلمات های سودانی گفت: تظاهرات مسالمت آمیز حقی است که قانون اساسی آن را برای همگان به رسمیت شناخته است.
وی در عین حال آنچه را حضور برخی احزاب چپ در تظاهرات های اخیر و اقدام خرابکارانه و تعرض به اموال عمومی برای برهم زدن آرامش کشور خواند، محکوم کرد.
معاون عمر البشیر همچنین با یادآوری تلاش دولت برای حل مشکلات اقتصادی گفت: دولت در حد توان تلاش هایی را برای ثبات، تامین سوخت و مشکل نقدینگی و تهیه نان انجام داده است.
فیصل شرایط حاکم بر کشورش را ناشی از محاصره اقتصادی دانست.
مردم سودان از 28 آذر در اعتراض به سیاست های دولتی و افزایش لجام گسیخته قیمت کالاها دست به راهپیمایی زده و خواستار سرنگونی نظام حاکم شده اند.
مقام های دولتی اعلام کرده اند: تاکنون 19 نفر و از جمله دو نظامی کشته شده اند و این درحالی است که مخالفان دولت شمار کشته ها را حدود 40 نفر اعلام کرده اند. عفو بین الملل نیز چند روز پیش شمار کشته ها را 37 نفر اعلام کرد.
درهمین حال رئیس جمهوری سودان روز چهارشنبه در جمع هوادارانش در خارطوم گفت: پیوسته توطئه هایی ضد سودان برای درهم شکستن و ویران کردن آن درجریان بوده است.
البشیر درخصوص تحولات اخیر در کشورش گفت: برخی در پی اجرای طرح ها و برنامه های طرف های خارجی هستند اما همه باید بدانند هیچ جایگزینی برای گفت وگوی ملی و انتخابات نیست و مردم سودان از طریق انتخابات تصمیم می گیرند چه کسی مسئولیت اداره امور را در دست داشته باشد.
شبد**1480**1010


تعداد بازدید : 268

ارسال نظر

ارسال