موافقتنامه تجارت با اتحادیه اوراسیا نهایی می‌شود

  • چهارشنبه 22 فروردین 1397 ساعت 20:17

اخبار => سایر رسانه ها

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: گفت و گوهای پایانی موافقتنامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حال انجام است و انتظار می رود تا نیمه نخست امسال به امضا دو طرف برسد.
موافقتنامه تجارت با اتحادیه اوراسیا نهایی می‌شود

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد پرند روز چهارشنبه درحاشیه نشست توسعه همکاری‎های اقتصادی لرستان و روسیه افزود: با امضا این موافقتنامه تخفیف تعرفه هایی برای تجارت با پنج کشور روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان اعمال خواهد شد.

وی اجرای این موافقتنامه را در افزایش حجم مبادلات با اوراسیا بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: همچنین ترانزیت و سوآپ ( قرارداد معاوضه ای) گندک با روسیه نیز انجام خواهد شد.

پرند بیان کرد: در این راستا گندم خریداری شده از روسیه در کشور تبدیل به آرد شده و با همکاری بخش خصوصی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه از جمله افغانستان و عراق صادر می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت فعال کارخانه های تولید آرد 30 درصد است، اظهار داشت: روند خرید گندم و تولید آرد بستگی به میزان رغبت و آمادگی بخش خصوصی دارد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: اعزام و پذیرش هیات های تجاری 2کشور و برگزاری نمایشگاههای تخصصی از برنامه های اصلی در سال 2018 است و پانزدهمین اجلاس ایران و روسیه نیز امسال در تهران برگزار خواهد شد.

وی مشکلات حمل و نقل، یکپارچه نبودن سیستم و فرمت های اظهارنامه های گمرکی و قیمت های پایه صادراتی، کمبود کانتینرهای یخچال دار و هزینه سوخت، نبود بیمه نامه برای برخی از ریسک های صادراتی در بازار روسیه و عدم تمایل تجار در خصوص داد و ستد پولی با واحد روبل روسیه را از مسایل و مشکلات موجود در تجارت میان ایران و روسیه برشمرد.


تعداد بازدید : 181

ارسال نظر

ارسال