هزینه چاپ و انتشار کتاب بالا و قدرت خرید مردم پایین است

  • شنبه 7 اردیبهشت 1398 ساعت 14:15

اخبار => سایر رسانه ها

تهران - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری باتاکید براینکه طی سال‌‌های اخیر به دلیل مسایل و مشکلات مالی قدرت خرید مردم پایین آمده است گفت: هزینه‌ چاپ و تولید کتاب بسیار بالا رفته و مزید برعلت شده است.
هزینه چاپ و انتشار کتاب بالا و قدرت خرید مردم پایین است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیت‌الله‌‌ هاشم‌زاده هریسی جمعه شب در بازدید از سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب نه تنها مکانی برای به نمایش گذاشتن تمامی تولیدات چاپ و نشر است بلکه پیام‌‌های بسیاری دارد که از آن جمله می‌‌توان به نمایش گذاشتن امید، شور و دوست داشتن علم در بین ملت ایران اشاره کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه‌ سخنان خود، گفت: امروز شاهد موجی از انرژِی و تمایل برای کتاب دیدن و کتاب خواندن بودم و این میزان از استقبال در این شرایط اقتصادی بسیار مورد توجه است.
وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نمایش حمایت یک امت از علم و نماد کتابخوانی و عظمت و علمی بودن آن کشور است و اینکه مردم در هر شرایطی از این پدیده حمایت می‌‌کنند جای قدردانی و تشکر دارد.
آیت‌الله هریسی با بیان اینکه مردم برغم گرانی‌ها، هزینه چاپ و انتشار و قیمت بالای کتاب به خرید تمایل دارند، گفت: این امساله نشان می‌‌دهد که نمی‌توان مانع از علم امروزی مردم شد و مسئولان نیز در قبال این همه شور و نشاط مسئول هستند تا با فراهم کردن شرایط یک کتاب ارزان را به دست مردم برسانند.
عضو خبرگان رهبری اظهارداشت: کتاب، حکم آب و نان را برای مردم دارد و دولت باید با اهدای تسهیلات ویژه به این بخش این آب و نان را راحت‌تر به دست مردم برساند.
وی تصریح کرد: بعضی موارد و بعضی امور به هیچ وجه دستوربردار نیستند، باید اذعان کرد آنچه بسیار مهم است ایجاد تسهیلات، ابزار و بستر مناسب برای گسترش علم در جامعه است.
این عضو مجلس خبرگان رهبری با ااشاره به غنای کشور در تولید علم، است گفت: ثروت‌‌های موجود در کشور به صورت بالفعل باقی مانده‌اند؛ ثروت و اقتصاد هدف نیست اما برای رسیدن به بسیاری از اهداف باید اقتصاد تقویت شود به طوری که در این برهه از تاریخ، اقتصاد حتی برابر با هدف در کشور ضرورت دارد.
آیت‌الله هریسی تاکید کرد: اگر اقتصاد و معیشت مردم درست نباشد عدالت هم نیست اگر کسی شب گرسنه بخوابد و خانه نداشته باشد دیگر آنجا عدالت دیده نمی‌شود و اگر عدالت از بین برود مشروعیت یک نظام نیز از بین خواهد رفت.
وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان کشور اقتصاد را به عنوان اولویت اول قرار دهند و این مساله نه فقط درحد شعار که در عمل در سیاست‌گذاری نیز دیده شود تا با پیشرفت اقتصاد بسیاری از مشکلات جامعه رفع شود.
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان ازاین رویداد بزرگ فرهنگی است.
فراهنگ **1355** 9053


تعداد بازدید : 676

ارسال نظر

ارسال