وزیر اقتصاد: واردات کالاهای اساسی افزایش یافت

  • جمعه 24 خرداد 1398 ساعت 5:0

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر اقتصاد گفت: در سه‌ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، واردات کالاهای اساسی رشد قابل‌توجهی داشته و در برخی از اقلام بیش از دو برابر واردات صورت گرفته است.
وزیر اقتصاد: واردات کالاهای اساسی افزایش یافت

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند صبح امروز به همراه معاون امور گمرکی ایران و ناظر گمرکات استان خوزستان، از شرکت‌های خصوصی، اسکله‌های بندری، امور گمرکی و نحوه تخلیه و بارگیری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بازدید کرد. وی در این بازدید گفت: امسال به‌ عنوان سال رونق تولید نام‌گذاری شده و یکی از مسائل تاثیرگذار بر رونق تولید بحث توسعه کسب‌ و کارها و رونق آنهاست.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در شاخصه‌هایی که برای توسعه کسب‌ و کارها مطرح می‌شود تجارت فرامرزی از مولفه‌های بسیار مهم است افزود: در اقتصاد ایران با توجه به اینکه حدود ۸۵ درصد واردات ما کالاهای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه است، تجارت فرامرزی اهمیت بیشتری دارد به‌ گونه‌ای که واردات کالاهایی که ممکن است به تولید آسیب بزند در ساختار جدید نمی‌تواند آسیبی وارد کند.

دژپسند تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ما وضع‌شده یکی از دغدغه‌های ما بحث تامین کالاهای اساسی است؛ بنابراین لازم بود بررسی در عرصه بندری و گمرک واردات این کالاها داشته باشیم تا مستقیم در جریان روانی کار به‌ خصوص در تامین کالاهای اساسی کشور باشیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به خبر خوب خود برای مردم گفت: در سه‌ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته واردات کالاهای اساسی رشد قابل‌توجهی داشته و در برخی از اقلام بیش از دو برابر واردات صورت گرفته است.


تعداد بازدید : 212

ارسال نظر

ارسال