وزیر دارایی کردستان عراق خواستار توسعه روابط با ایران شد

  • چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت 10:10

اخبار => سایر رسانه ها

اربیل ـ ایرنا ـ همزان با سفر ظریف و هیات همراه به کردستان عراق، وزیر دارایی اقلیم کردستان عراق بر توسعە همە جانبە روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
وزیر دارایی کردستان عراق خواستار توسعه روابط با ایران شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا , 'ریباز حملان' روز سه شنبه در حاشیە همایش اقتصادی مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق در اربیل که با حضور و سخنرانی 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر اقلیم کردستان عراق با ایران هفت گذرگاه مرزی دارد کە سه تای آن بین المللی است و دو گذرگاه جدید دیگر نیز بزودی گشودە می شود.
وی درخصوص حجم فعلی مبادلات تجاری فیمابین تصریح کرد: در حال حاضر بە طور متوسط روزانە دو هزار دستگاه کامیون از ایران وارد اقلیم شدە و حجم مبادلات تجاری سالیانە بالغ بر شش میلیارد دلار می باشد.
وزیر دارایی اقلیم کردستان عراق افزود: حجم این مبادلات در سال 2٠18 بالغ بر 70 درصد افزایش داشتە است.
حملان اظهار امیدواری کرد که در سایه تدابیر جدید اقتصادی بین ایران و اقلیم و احداث شهرکهای صنعتی، موانع موجود بر سر راه تولیدات مشترک برداشته شده و حجم مبادلات به میزان واقعی خود برسد.
ظریف بعدازظهر یکشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در این شهر با مقامات ارشد و نیز شخصیت های سیاسی از طیف های مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد.
وی همچنین در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق با حضور صدها مدیران صدها شرکت و فعالان اقتصادی دو کشور در بغداد، سخنرانی کرد.
ظریف روز سه شنبه از بغداد به اربیل رفت و پس از دیدار و گفتگو با مقامات عالی استان و حضور و سخنرانی در همایش اقتصادی ایران و اقلیم عازم سلیمانیه شد.
وزیر امور خارجه، چهارشنبه به کربلا می رود و در همایش بزرگ فعالان اقتصادی دو کشور در این شهر حضور می یابد.
خاورم*4*351*380**


تعداد بازدید : 232

ارسال نظر

ارسال