پاکستان شبکه ریلی و جاده ای با همسایگان را نوسازی می کند

  • چهارشنبه 4 مهر 1397 ساعت 18:23

اخبار => سایر رسانه ها

اسلام آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان گفت که کشورش، در حال نوسازی شبکه ریلی و جاده ای منتهی به مناطق مرزی و کشورهای همسایه است تا از این طریق، ارتباطات با همسایگان گسترش یابد.
پاکستان شبکه ریلی و جاده ای با همسایگان را نوسازی می کند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان ، شاه محمود قریشی در بیست و پنجمین نشست شورای وزرای امور خارجه متعلق به سازمان همکاری های اقتصادی 'اکو 'که در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، گفت:پاکستان برای گسترش تبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای همسایه در حال نوسازی یا احداث خطوط ریلی در مناطق مرزی است.
او گفت:کریدورهای ریلی «اسلام آباد- تهران - استانبول» و «پاکستان، ایران و ترکمنستان» در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
وزیر امور خارجه پاکستان با تشریح اهمیت نقش اکو در تقویت روابط تجاری و اقتصادی در منطقه گفت:پاکستان با همه کشورهای عضر اکو روابط خوب و حسنه دارد.
وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد:تقویت پیوندهای دوستی بین کشورهای عضو اکو می تواند در عملی شدن طرح های ارتباطات منطقه ای موثر باشد و مثال واضح آن طرح کریدور اقتصادی چین و پاکستان است که همه کشورهای منطقه و همسایه می توانند از فواید آن بهره مند شوند.
شاه محمود قریشی به ظرفیت های پربار منطقه ای اشاره کرد و گفت:بسیاری از کشورهای عضو اکو دارای مخازن غنی انرژی هستند و دیگر کشورها نیز در حوزهای دیگر از جمله کشاورزی دارای پتانسیل های خوب هستند، لذا همه این کشورها با گسترش روابط تجاری و اقتصادی می توانند نیازهای خود را از کشور مقابل تامین کنند.
بر اساس این بیانیه وزیر امور خارجه پاکستان به منظور تقویت مناسبات تجاری در منطقه خواستار بررسی مجدد توافقنامه های قبلی اکو شد.
شاه محمود قریشی همچنین با حمایت از چارچوب توافقنامه تجارت ترانزیتی سازمان همکار یهای منطقه ای اکو، آن را برای گسترش تجارت در منطقه از شمال تا جنوب آسیا و از آنجا به اروپا مهم دانست.
وی گفت : پاکستان بنا بر تعهداتش دو میلیون از پنج میلیون دلار کمک به بازسازی افغانستان را به این کشور پرداخت کرده است.
به گزارش ایرنا، سازمان همکاری اقتصادی (اکو) سازمانی اقتصادی منطقه‌ای است که کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه در سال 1341 (1962) نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.
در سال 1372 کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند و این سازمان هم‌ اکنون با 10 عضو فعالیت می کند.
طبق اساسنامه این سازمان، اکو برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو تلاش می‌کند و برای حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد.
از دیگر اهداف اکو، تهیه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در این 10 کشور است؛ این سازمان همچنین برای تسریع برنامه توسعه حمل و نقل و ارتباطات فعالیت می‌کند.
زبان نشست سران که هر دو سال یکبار برای اتخاذ رهنمودهای کلی برگزار می شود به زبان انگلیسی و مقر اصلی آن، شهر تهران است.
آساق**6125**1663**


تعداد بازدید : 159

ارسال نظر

ارسال