چین: هیچ تصمیمی برای گرفتارکردن پاکستان در تله بدهی نداریم

  • یکشنبه 18 شهریور 1397 ساعت 14:19

اخبار => سایر رسانه ها

چین: هیچ تصمیمی برای گرفتارکردن پاکستان در تله بدهی نداریم

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری نیوزآسیا، وانگ یی وزیر خارجه دولت چین در سفر سه روزه خود به پاکستان با وزیر خارجه این کشور محمود حسین قریشی و دیگر مقامات ارشد پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.
در زمانیکه روابط میان اسلام آباد و واشنگتن به دلیل نحوه برخورد با شبه نظامیان افراط گرا در جنگ افغانستان خدشه دار شده است، دولت پکن برای پیشبرد پروژه جاده ابریشم جدید متعهد به پرداخت 57 میلیارد دلار وام به پاکستان شده است.
برخلاف تحلیل کارشناسان اقتصادی، وانگ یی نسبت به شایعات تله بدهی چین به پاکستان گفت، طرح جدید جاده ابریشم در حقیقت باعث رشد دو درصدی اقتصاد و بوجود اوردن 70 هزار شغل در کشور پاکستان خواهد شد.
وزیر خارجه چین در کنفرانس خبری اسلام آباد گفت، با افتتاح این طرح پاکستان می تواند از مزایای ویژه پروژه استفاده و اقتصاد خود را وارد مرحله جدیدی نماید.
محمود حسین قریشی وزیر خارجه پاکستان نیز در کنفرانس خبری گفت، 47 درصد از بدهی های پاکستان به صندوق بین المللی پول و بانک توسعه آسیا است.
در کنفرانس خبری وزرای خارجه دو کشور، هیچ یک از طرفین نسبت به این موضوع هیچ اشاره ای نکردند که آیا چین برای کمک به بحران اقتصادی کنونی پاکستان به این کشور وام بیشتر می دهد یا نه؟
بحران اقتصادی پاکستان به سطحی رسیده که برخی بر این باورند که دولت اسلام آباد دوباره برای حل مشکلات خود مجبور به گرفتن وام از صندوق بین المللی پول خواهد شد.
آساق**ع.ه**1663 **

تعداد بازدید : 171

ارسال نظر

ارسال