کشوری که چهره مثبتی از خود ارائه دهدکمتر درمعرض تهدید قرارمی گیرد

  • شنبه 12 آبان 1397 ساعت 19:27

اخبار => سایر رسانه ها

باکو - ایرنا - رئیس موسسه فرهنگی اکو، گفت: کشوری که بتواند با بکارگیری یک فعالیت فرهنگی منسجم و نظام یافته وجهه ملی مثبتی از خود در عرصه بین المللی ارائه دهد کمتر در معرض تهدیدات امنیتی قرار خواهد گرفت.
کشوری که چهره مثبتی از خود ارائه دهدکمتر درمعرض تهدید قرارمی گیرد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

«محمد مهدی مظاهری »روز جمعه در حاشیه ششمین اجلاس جهانی بشردوستانه باکو ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برگزاری همایش های جهانی در زمینه فرهنگ و اهمیت دیپلماسی فرهنگی در تامین امنیت ملی و منافع دراز مدت کشورها کمتر از دیپلماسی اقتصادی و سیاسی نیست .
وی افزود: برگزاری این اجلاس بعنوان حرکتی برای تحقق گفت و گوی فرهنگی، به ایجاد روابط سازنده، جلوگیری از سوء تفاهم و کاهش درگیری های اجتماعی و فرهنگی کمک می کند.
رئیس موسسه فرهنگی اکو ، گفت:دیپلماسی فرهنگی می تواند زمینه مفاهمه بیشتر میان دولت ها را فراهم آورد و به حوزه های سیاسی و امنیتی نیز تسری یابد.
مظاهری تاکید کرد که کشورهایی که از قدرت نظامی و اقتصادی بالایی برخوردارند نیز به تلاش های فرهنگی نیاز دارند، زیرا هنگامی که پای بر عرصه دیپلماسی فرهنگی می گذارند، به دلیل برخورداری از پشتوانه قوی نظامی و اقتصادی در حوزه ایجاد صلح و همزیستی مسالمت آمیز و نیز در روند جهانی سازی که همه کشورها از آن متاثرند ، موفق تر عمل خواهند کرد.
رئیس موسسه فرهنگی اکو، گفت: به رسمیت شناختن فرهنگ ها و تفاوت های فرهنگی وظیفه ای است که انسان ها نسبت به یکدیگر دارند.
به گفته ی مظاهری ، تعارضات ومناعازت فرهنگی در اثر ناتوانی بشر در تغییر افکار و پیشداوری های ذهنی انسان ها به وجود می آید، از اینرو رشد چند فرهنگ گرایی و مهارت های برخورد با آن بدون درک تفاوت های فرهنگی امکان پذیر نیست.
ششمین اجلاس جهانی بشر دوستانه باکو با حضور 580 شخصیت جهانی از 97 کشور و 24 نهاد بین المللی طی دو روز پنجشنبه و جمعه در باکو برگزار شد.
خاورم ** 337** 1579


تعداد بازدید : 246

ارسال نظر

ارسال