جانشین وزیر خارجه سوریه: دمشق برابر محاصره اقتصادی آمریکا می ایستد

  • سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 1:30

اخبار => سایر رسانه ها

دمشق- ایرنا- «فیصل مقداد» جانشین وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که دمشق در برابر فشارها و محاصره ظالمانه و یکجانبه اقتصادی آمریکا و کشورهای غربی با هدف شکستن اراده سوری ها خواهد ایستاد.
جانشین وزیر خارجه سوریه: دمشق برابر محاصره اقتصادی آمریکا می ایستد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، وی در دیدار با نگوین ماناهین سفیر جدید و غیرمقیم (اکرودیته ) جمهوری ویتنام در سوریه به مقاومت مردم کشورش و ویتنامی ها در برابر آمریکا و غرب اشاره کرد و ادامه داد: دمشق هرگز به دشمنان اجازه نخواهند داد که آنها ناکامی های خود را در میدان جنگ در سیاست و با انواع روش های محاصره جبران و به اهداف خود برسند.
به گفته مقداد، آمریکا در شش ماه گذشته مانع از ورود نفت و مواد سوختی به سوریه شده و از نزدیک شدن کشتی های حامل نفت به سواحل این کشور در مدیترانه جلوگیری می کند.
معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که رهبری و مردم کشورش احترام و ارزش زیادی برای فداکاری ها و مقاومت مردم ویتنام در برابر استعمار فرانسه و اشغالگری آمریکا قائل هستند و این مقاومت الگوی مهمی برای ملت های جهان در دفاع از سرزمین و حفظ کرامت شان به شمار می رود.
مقداد ادامه داد که مردم سوریه با حماسه آفرینی خود از حاکمیت و یکپارچگی سرزمین شان در برابر دشمنان دفاع کردند.
وی توضیح داد که مردم مقاوم سوریه فداکاری های ارزشمندی را در سال های اخیر در راه حفظ میهن ، سرزمین و خاک خود نثار کردند.
معاون وزیر خارجه سوریه همچنین بر اهمیت تقویت روابط دو جانبه به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی با ویتنام تاکید و یادآورشد که دمشق آماده هر نوع همکاری و عقد قراردادهای مختلف با هانوی و ایجاد ساز وکارهای مناسب برای پیشبرد این همکاری ها است.
ماناهین سفیر جدید ویتنام نیز ضمن ابراز همبستگی هانوی با دمشق در دفاع از استقلال، حاکمیت و نبرد علیه تروریسم ابراز امیدواری کرد که صلح و امنیت و ثبات بار دیگر در سوریه حکمفرما شود.
وی ادامه داد که برای تحکیم مناسبات دو جانبه دیدارهایی نیز با مسئولان ذیربط اقتصادی سوریه برای تقویت مبادلات اقتصادی و تجاری خواهد داشت.
سفیر جدید جمهوری ویتنام روز دوشنبه در دیدار با ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه رونوشت استوارنامه خود به عنوان سفیر غیر مقیم در جمهوری عربی سوریه را تقدیم وی کرد.
دو طرف در این دیدار در رابطه با روابط دو جانبه و راه های تقویت همکاری در همه زمینه های مختلف که به نفع دو ملت و دو کشور دوست است، تبادل نظر و گفت و گو کردند.
«حفظ الرحمن» و «فابیو فاز بیتالوکا»سفیران هند و برزیل نیز هفته گذشته در ادامه بازگشت سفرای کشورهای مختلف به دمشق استوارنامه خود را به «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه تقدیم کردند.
از سال ۲۰۱۸ با آزادسازی بخش وسیعی از خاک سوریه به دست ارتش و بازگشت امنیت به شهرهای مرکزی و جنوبی این کشور، شرایط برای بازگشت کشورها و عادی‌سازی روابط با دولت دمشق، فراهم شد.
تاکنون برخی کشورها از جمله امارات، بحرین ، کویت ، هند، برزیل و اندونزی سفارتخانه خود را در دمشق بازگشایی کرده‌اند .
کشورهای اروپایی نیز به دنبال بازگشایی سفارتخانه های خود در دمشق هستند، اما سوریه با توجه به حمایت های آنان از تروریست ها شرایطی را برای بازگشت سفرای آنها مطرح کرده است.
شبد**خاورم*9329*1436*


تعداد بازدید : 279

ارسال نظر

ارسال