ضرورت به حداقل رساندن حضور بیمه‌گذاران در شرکت‌های بیمه

  • یکشنبه 11 اسفند 1398 ساعت 0:47

اخبار => سایر رسانه ها

صنعت بیمه نیز مانند بانک‌ها با حضور بیمه‌گذاران در شعب و ستاد خود روبه‌روست و از این رو برای کاستن از شیوع ویروس کرونا، ضرورت دارد تا حضور افراد برای دریافت خسارت یا صدور بیمه‌نامه به حداقل ممکن برسد.
ضرورت به حداقل رساندن حضور بیمه‌گذاران در شرکت‌های بیمه

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

،  با اعلام اخبار مبتلایان ویروس کرونا در ایران، مقامات و مسئولین توصیه‌های مختلفی را برای حضور کمتر مردم در محیط خارج از خانه اعلام می‌کنند.

یکی از مسائلی که این روزها به دغدغه مردم از یک سو و شرکت‌های بیمه تبدیل شده، ویروس کرونا و انتقال آن در زمان انجام امور بیمه‌ای است.

محمد بیانی مدیر روابط عمومی بیمه تجارت‌نو در این خصوص به ایبِنا گفت: تمامی شرکت‌های بیمه از ۱۰ روز پیش تمامی تلاش خود را انجام داده‌اند تا روند ارسال مدارک از جمله در زمینه خسارت‌های درمان و اتومبیل یا ارسال مدارک شناسایی به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا در کنار انجام خدمات بیمه‌ای برای مردم، شاهد کمترین حضور آنها در شعب، نمایندگی‌ها یا ستادهای شرکت‌های بیمه باشیم، افزود: همزمان تلاش شده تا حضور نمایندگان و کارکنان ستادی در ستاد مرکزی نیز به حداقل ممکن و تنها برای اقدامات ضروری کاهش یابد و خللی در ارائه خدمات به مشتریان به وجود نیاید.

با این حال برخی از مسائل در صنعت بیمه از جمله احراز هویت، بازاریابی و ارزیابی خسارت نیاز به مراجعه حضوری دارد و راهکار قانونی برای این مساله وجود ندارد.

بیانی با تایید این موضوع اظهار داشت: در مورد خسارت، نمی‌توان تمامی اقدامات را غیرحضوری انجام داد و در قوانین بالادستی در زمینه تصادفات شدید یا منجر به جرح وجود دارد و این موضوع باعث شده تا همکاران صنعت بیمه کماکان برای این موضوع ناچار به حضور در شعب، نمایندگی‌ها و ستاد باشند.

برخی از شرکت‌های بیمه از همکاران خود خواسته‌اند تا در صورت وجود هرگونه علائمی از بیماری، از مرخصی استحقاقی، استعلاجی یا تشویقی خود استفاده کرده و تا جای ممکن در خانه استراحت کنند. از سوی دیگر اقداماتی نیز نظیر عدم استفاده از انگشت‌زنی برای ثبت ساعت ورود و خروج و استفاده از دورکاری برای مشاغلی که امکان این کار را دارند، انجام شده است.

وی توضیح داد که با وجودی که امکان ارسال اینترنتی مدارک خسارت در بیمه‌های زندگی، درمان و حوادث وجود دارد ولی این امکان برای ارزیابی خسارت در بیمه‌هایی مانند آتش سوزی نیست و از سوی دیگر در گذشته نیز شاهد سوء استفاده برخی کلاهبرداران در این رشته‌ها بوده‌ایم.

بیانی در خصوص اقدامات انجام گرفته در بیمه تجارت نو برای مقابله با کرونا نیز اظهار داشت: خوشبختانه تست کرونای انجام شده از یکی از همکاران شرکت منفی بود ولی با دستورالعمل صادر شده از سوی مدیرعامل، از ۲ هفته پیش در پایان هر هفته تمامی ساختمان‌های شرکت و نمایندگی‌ها و کارگزاری‌ها براساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت ضدعفونی می‌شوند.


تعداد بازدید : 445

ارسال نظر

ارسال