اذعان کیهان به عملکرد مثبت دولت در حوزه های مختلف

  • چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 18:20

اخبار => آموزش

اذعان کیهان به عملکرد مثبت دولت در حوزه های مختلف

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا؛ این روزنامه که همواره در راس جریان رسانه ای منتقد دولت قرار دارد، توانسته است دستکم بخشی از کارنامه دولت را در زمینه هایی همچون کشاورزی، صنعت، آموزش و پرورش و... منصفانه و بدون سیاه نمایی بازتاب دهد.

** رفع بخشی از مشکلات کشاورزی و باغداری
کیهان روز 11 شهریور سخنان 'احمد انارکی محمدی' نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با ایرنا مبنی بر ارائه تسهیلات بلاعوض دولت به پسته کاران خسارت دیده را بازتاب داده است.
این روزنامه در همین تاریخ خبری نیز از پرداخت 80 درصد مطالبات گندمکاران در سال جاری منتشر کرد.
بر اساس این گزاش 'محمود حجتی' وزیر جهاد کشاورزی گفته است: 20 هزار میلیارد ریال دیگر از مطالبات گندمکاران هفته جاری پرداخت می‌شود که با تحقق آن، میزان پرداخت مطالبات به 90 درصد افزایش می‌یابد.
وی افزود: مطالبات کلزاکاران نیز تاکنون به طور کامل پرداخت شده و استان گلستان در این زمینه پیشتاز بوده است.
وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سیستم‌های نوین آبیاری باعث افزایش راندمان آبیاری شده و با اقدامات انجام شده در این زمینه در پنج سال گذشته راندمان آبیاری از 35 درصد در کل کشور به 44 درصد رسیده است.

** صنعت و خودروسازی
به گزارش روز گذشته کیهان مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران از آغاز دوباره تولید محصولات این بنگاه با دریافت مواد اولیه خبرداد.
کسری غفوری افزود: پس از رایزنی انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکل تامین مواد اولیه گروه ملی صنعتی فولاد از طریق فولاد خوزستان حل شده است. وی بیان کرد: گروه ملی صنعتی فولاد ایران روزانه دو هزار تن مواد اولیه دریافت، و آن را به محصولات نهایی تبدیل می‌کند؛ در نتیجه فعالیت مجدد این بنگاه بزرگ اقتصادی آغاز شده است.
مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران همچنین با‌اشاره به حل مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش این شرکت افزود: دوماه از چهار ماه حقوق کارگران و کارکنان این بنگاه که به تعویق افتاده بود، پرداخت شده و با آغاز تولید در این بنگاه اقتصادی و از محل سود حاصل از فروش، به زودی همه مطالبات کارگران تسویه خواهد شد. غفوری یادآور شد: این بنگاه اقتصادی پس از واگذاری به بانک ملی ایران به عنوان طلب ناشی از بدهی گروه امیر منصور آریا با مشکلات متعددی روبه رو شده بود اما در دوره جدید و با دستور مدیرعامل بانک ملی ایران نقاط بحرانی و چالش‌های اساسی فعالیت آن شناسایی شد.

'کاهش قیمت‌ خودرو' دیگر موضوعی است که کیهان روز گذشته بر مبنای اظهارات رئیس ‌اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران منعکس کرده و نوشت: از ابتدای هفته جاری به دنبال انتشار خبر عرضه 40 هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان، قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی نزولی شده و تا حدود 8 میلیون تومان نیز کاهش یافته است.
به این ترتیب وعده عرضه خودروهای سایپا و ایران‌خودرو تا اینجا اثر مثبتی بر بازار آشفته خودرو داشته، اما ادامه این وضعیت به عملکرد خودروسازان بستگی دارد.اگر این وعده‌ها عملی شود، نتیجه مثبت خواهد بود.

** اشتغال و افزایش حقوق کارمندان
این روزنامه یکشنبه در گزارشی به اجرایی شدن افزایش حقوق کارکنان دولت در استان خوزستان پرداخت و به نقل از نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس نوشت: بر اساس این قانون حق بدی آب و هوا به صورت حداکثری به کارکنان دولت در خوزستان پرداخت می‌شود تا بخشی از این سختی‌های کار برای آنان در استان جبران شده و انگیزه ماندن آنان در استان بیشتر شود.
وی افزود: بجز سه دستگاه آموزش و پرورش، گمرک و امور مالیاتی که ملی بوده‌اند در مابقی دستگاه‌های اداری استان این قانون در حقوق مرداد ماه کارکنانشان اعمال شده و سه دستگاه یاد شده نیز به زودی این قانون را اجرائی خواهند کرد. در حال حاضر میزان پرداختی بدی آب و هوا به کارکنان دولت 7 درصد تا 9 درصد است که با تصویب این قانون میزان پرداختی بدی آب و هوا به کارکنان دولت 25 درصد می‌شود.

کیهان همچنین به نقل از ایرنا از پرداخت 120هزار میلیارد ریال تسهیلات ‌اشتغال به روستائیان در سال جاری خبر داد.
بر اساس این گزارش 'انوشیروان محسنی بندپی' سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که ایجاد ‌اشتغال روستایی مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه دولت است، تصریح کرد: طرح‌هایی که به لحاظ اقتصادی و فنی در روستاها دارای توجیه بودند به مرحله عقد تفاهم رسیدند و هم‌اکنون پیگیر پرداخت تسهیلات مرحله دوم هستیم تا‌ اشتغالزایی در روستاها تدوام یافته و شاهد ماندگاری این حرکت در سطح کشور باشیم.
وی اضافه کرد: در مرحله دوم پرداخت تسهیلات ‌اشتغالزایی موضوع کارورزی جوانان تحصیل کرده در بنگاه‌های اقتصادی را در حوزه‌های مختلف شروع کرده‌ایم.
سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت دراین طرح هم حق مسئولیت مدنی، به میزان ماهانه سه میلیون ریال به جوانان کارورز پرداخت می‌کند و اگر یک بنگاه اقتصادی، یک کارورز را جذب کند تا 2 سال بیمه کارفرمایی وی پرداخت می‌شود.
وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با این اقدامات 900 هزار شغل جدید که دولت قول ایجاد آن را داده است در سال جاری ایجاد شود.

** مبارزه با تخلفات مالی در دستگاه های اجرایی
به گزارش کیهان 'منوچهر شیبانی‌اصل' مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به موضوع سوء جریان مالی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران‌اشاره کرد و اظهار داشت: اخیراً هفت میلیارد و 600 میلیون تومان تخلف مالی به وقوع پیوسته در این سازمان توسط دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی کشف شد، به گونه‌ای که تعدادی از مهندسان به من مراجعه کرده‌اند و از وقوع چنین تخلفاتی گزارش دادند که بلافاصله پیگیری کردیم و این سوء جریان مالی کشف شد.
به گفته وی، این ادعا که تخلف در داخل سازمان نظام مهندسی تهران کشف شده، خلاف واقع است. اگر وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود نمی‌کرد، چه بسا مبلغ آن بیشتر هم می‌شد. کل مبلغ که به صورت غیرقانونی به حساب دو نفر واریز شده بود، به سازمان نظام مهندسی تهران برگشت داده شد. از متخلفان نیز شکایت شده و پرونده در مراجع قانونی در حال پیگیری است.

** عملکرد مثبت وزارت آموزش و پرورش
به نوشته روز یکشنبه کیهان 'محمدمهدی زاهدی'، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تاکید بر این که استیضاح وزیر آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی و در شرایط حساس این زمان، به مصلحت مجلس نیست و با بیان این که مطالبات آموزش و پرورش آنهایی است که وزیر آموزش و پرورش با ارتباطات با برنامه و بودجه توانسته بخشی از آنها را جذب کند، افزود: اقدامات خوبی مانند رتبه‌بندی فرهنگیان در حال انجام است و اگر در پرداخت مطالبات خلأ ایجاد شود، نارضایتی‌ها افزایش می‌یابد.
*گروه نشریات خبری
پژوهشم**9026**1732

تعداد بازدید : 800

ارسال نظر

ارسال