دنیای اقتصاد مطرح کرد: خروج جهشی از رکود؟

  • دوشنبه 29 شهریور 1395

اخبار => اخبار

تهران- ایرنا- روزنامه دنیای اقتصاد در شماره دوشنبه 29 شهریور در تشریح تیتر یک، نوشت: بازوی پژوهشی مجلس در ادامه گزارش های زنجیروار خود با محوریت «تحلیل بخش حقیقی اقتصاد ایران»، رشد اقتصادی در سال جاری را 6.6 درصد برآورد کرده است. این پیش بینی، بالاترین سطح در تحلیل های نهادهای داخلی و خارجی و همچنین اظهار نظرهای مسوولان بوده است.

این روزنامه با درج عنوان «امنیت» زمینه ساز پیشرفت معنوی و مادی جامعه است، آورد: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در دیدار شرکت کنندگان در همایش سراسری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را «سنگر مستحکم انقلاب» و «عنصر شاخص دفاع از امنیت داخلی و خارجی و هویت برجسته و ممتاز و مورد نیاز برای پیشرفت کشور و حرکت به سوی آرمان ها» دانستند و ضمن اشاره به برخی انحراف ها برای مقابله با اجزای اصلی قدرت نرم و معنوی نظام اسلامی و تحریف آنها گفتند: یکی از اجزای مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی، بی اعتمادی مطلق به قدرت های سلطه گر و در رأس آنها آمریکا است و این بی اعتمادی باید روزبه روز گسترش یابد.
روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان مانع آمریکایی خرید هواپیما، نوشت: غول های هواپیماسازی جهان بار دیگر در تهران گردهم آمدند تا در زمینه سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی ایران و فروش هواپیما با طرف ایرانی وارد مذاکره شوند. بررسی های انجام شده در این گردهمایی حاکی از این است که محدودیت های وزارت خزانه داری آمریکا تنها مانع خرید هواپیما از سوی ایران است. در حال حاضر مذاکرات ایران با شرکت های مطرح هواپیماسازی جهان از جمله بوئینگ و ایرباس در بخش های مختلف از جمله تامین مالی در حال انجام است و نهایی شدن قرارداد خرید منوط به برداشته شدن محدودیت ها از سوی آمریکا است.
این روزنامه با بررسی عنوان زمین ودیعه در هسته پایتخت، آورد: امکان اولین حضور نهادهای توسعه گر در بازار ساخت و ساز با رونمایی از یک ابزار محرک ساختمانی در هسته پایتخت، فراهم شد. قرار است بخشی از زمین های دولتی در بافت فرسوده ابتدا به صورت ودیعه –بدون دریافت مبلغ- به توسعه گران واگذار و در پایان فرآیند ساخت و تکمیل پروژه، هزینه آن با اعمال قیمت کارشناسی دریافت شود. این مدل احیای بافت فرسوده چهار مزیت دارد از جمله آنکه نوسازی محله ای (مقیاس انبوه) را جایگزین انفرادی سازی (تک پلاک) می کند. نهادهای توسعه گر «توان» خلق منابع مالی ساخت و «تضمین» تحقق یکسری مسوولیت اجتماعی را دارند.
روزنامه دنیای اقتصاد با انتخاب عنوان مثلث سکوت تحلیل در بورس، نوشت: در شرایطی که بزرگان بازار سهام روزهای کم رمقی را مطابق نوسانات شاخص بورس سپری می کنند، بسیاری از نمادهای کوچک تر کانون توجه نوسان گیران شده اند. روندی که باعث شده فعالان بورس به جای تحلیل و پیش بینی قیمت ها، پس از مشاهده یک روند، اقدام به توضیح و عموما توجیه نوسانات می کنند تا سودهای کوتاه مدتی را کسب کنند. کارشناسان عوامل این رفتار بدون تحلیل را کمبود نقدینگی فعال در بازار، حضور گسترده سفته بازان و همچنین انفعال بازیگران بازار سرمایه در شرایط کنونی ارزیابی می کنند.
این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «فقدان یادگیری در نهاد دولت» را به قلم مهران بهنیا منتشر کرد و در ستون رویداد به عنوان «نمره جدید ایران در آزادی اقتصادی» پراخت.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**9165**2002


تعداد بازدید : 472

ارسال نظر

ارسال