آرژانتینی ها در اعتراض به تدابیر ریاضتی تظاهرات کردند

  • پنجشنبه 22 شهریور 1397 ساعت 11:15

اخبار => سایر رسانه ها

آرژانتینی ها در اعتراض به تدابیر ریاضتی تظاهرات کردند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرگزاری 'رویترز'، دولت آرژانتین که اخیرا با بحران مالی و کاهش چشمگیر ارزش واحد پول این کشور روبرو شده، برای مقابله با این بحران یکسری تدابیر ریاضت اقتصادی را ارائه کرده که با حمایت 'صندوق بین المللی پول' روبرو شده، اما مردم این کشور نسبت به اجرای این سیاستهای مالی معترض هستند.
معترضان خشمگین اعلام کرده اند که این تدابیر ریاضتی به افراد طبقه متوسط و ضعیف آسیب وارد می کند و دولت باید در اجرای این سیاست ها تجدیدنظر کند، اما 'مائوریسیو مکری' رئیس جمهوری آرژانتین اعلام کرد که باید برای جلب دوباره اعتماد سرمایه گذاران از طریق کاهش هزینه ها، این سیاستها را اجرا کند.
این سخنان مکری در حالی مطرح شده که با توجه به بحران مالی آرژانتین، چشم انداز اقتصاد این کشور با شک و شبهات زیادی همراه بوده است.
'گابریللا گیل' 49 ساله یکی از معترضان در همین راستا گفت: هر روز شک و تردیدها در مورد آینده اقتصاد آرژانتین بیشتر می شود.
اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که این کشور منطقه آمریکای لاتین امسال را با تورم 40 درصدی به پایان می رساند. 'دانیل منندز' یک فعال اجتماعی نیز در مورد وضعیت این روزهای کشورش عنوان کرد: فقیرترین ها در آرژانتین در مرز مواجهه با گرسنگی هستند.
به گزارش ایرنا، آرژانتین به عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور جهان این روزها با چالش های جدی اقتصادی و مالی روبرو شده که اتخاذ نکردن تدابیر کارآمد می تواند منجر به بروز بحران در این کشور شود.
کاهش ارزش 'پزو' (واحد پول آرژانتین) در حالی اخیرا تا بیش از 50 درصد رسیده که دولت برای حل این معضل سود بانکی را به 60 درصد افزایش داد.
پزو از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 53 درصد از ارزش خود را از دست داده است. در ابتدای سالجاری هر دلار آمریکا با 18 پزو مبادله می شد که این رقم اکنون به 39.87 پزو رسیده است.
آرژانتین به عنوان سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین و دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی در سال 2018 به دلیل مواجهه با بحران کاهش شدید ارزش واحد پولی اش با شرایط اضطراری روبرو شده است.
اروپام**9234**1651

تعداد بازدید : 214

ارسال نظر

ارسال