آلمان دیگر برای کشورهای اروپایی تعیین‌تکلیف نمی‌کند

  • یکشنبه 22 بهمن 1396 ساعت 14:48

اخبار => سایر رسانه ها

اولاف شولتس گفت: آلمان دیگر برای کشورهای اروپایی در خصوص اقتصادشان تعیین تکلیف نخواهد کرد.
آلمان دیگر برای کشورهای اروپایی تعیین‌تکلیف نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاف شولتس که قرار است به دنبال توافق حزب محافظه کار مرکل و سوسیال دموکرات ها بر سر تشکیل دولت ائتلافی جدید به مقام وزیر دارایی آلمان برگزیده شود گفت آلمان نیازی ندارد به کشورهای اروپائی دیکته کند که چه کاری انجام دهند. شولتس در مصاحبه با مجله اشپیگل آلمان با انتقاد از ولفگانگ شویبله- وزیر دارایی سابق- گفت که اشتباهاتی در گذشته انجام شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، شرکای تجاری آلمان و نهادهای بین المللی چون صندوق بین المللی پول از آلمان خواسته اند با مخارج و سرمایه گذاری بیشتر، تقاضای بیشتری ایجاد کند و از طریق غیر مستقیم به تقویت اقتصادی کشورهای دیگر کمک کند. از طرف دیگر مقامات آلمان اعلام کرده اند مازاد تجاری به دلیل قدرتمندی کالای ساخت آلمان است و تاکید دارند کار چندانی برای اثر گذاری روی مخارج شرکت ها و اشخاص از دستشان بر نمی آید.

شویبله که به دلیل  موضع سرسختانه خود در برابر یونان برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا به سخت گیر بودن معروف است، احتمالا از ذهن ملل عمدتا بدهکار جنوب اروپا فراموش نخواهد شد. حزب چپ میانه سوسیال دموکرات، به دنبال توافق با حزب خانم مرکل موفق شد شش وزارتخانه کلیدی را به دست آورد.

طبق توافق این دو حزب، مبلغ ۴۶ میلیارد یورو برای توسعه اقتصادی و اجتماعی آلمان تخصیص خواهد یافت و برخی تحلیل گران امیدوارند شولتس بتواند به اتخاذ سیاست های انبساطی تر در بزرگ ترین اقتصاد اروپا کمک کند.

شولتش در مصاحبه خود گفت: سوسیال دموکرات ها خواهان منابع مالی پایداری هستند و سرمایه گذاری بیشتر بستگی به رشد بیشتر و مالیاتی که از آن ها حاصل خواهد شد دارد.


تعداد بازدید : 170

ارسال نظر

ارسال