آمریکا دارد به چین کمک می‌کند؟

  • دوشنبه 9 مهر 1397 ساعت 17:15

اخبار => سایر رسانه ها

مقامات چین از حضور ‎ترامپ بسیار خشنودند. آنها هیچ گاه فکر نمی کردند ‎آمریکا موقعیت برتر اقتصادی جهانی خود را بدون یک جنگ به ‎چین واگذار کند. اما اکنون ترامپ و نحوه تصمیم گیری او همه چیز را به یک رویا برای چین تبدیل کرده است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

فارین افرز می‌گوید: هرچند دعوای ‎ترامپ با ‎چین بالا گرفته اما ترامپ رئیس جمهور ایده آل چینی هاست.چرا؟

آمریکا در حال کاهش نفوذش در آسیای جنوب شرقی است (خروج از ترانس پسیفیک، مشکلات با ژاپن و خروج از کره جنوبی). چین هیچوقت خواب این را هم نمی دید.

چین میداند ‎ترامپ استراتژیست نیست و یک بیزنس من کوته فکر است. او به فکر منافع خودش است و چینی‌ها دارند آن را تامین می کنند. محصولات ایوانکا ترامپ بسیار سریع در ‎چین اجازه پخش گرفتند. اما انتخابات ‎آمریکا نزدیک است. سیاست ترامپ ساختن بحران و سپس رو کردن یک راه حل سطحی بنام خودش است.

مقاله ادعا می‌کند مقامات چین از حضور ‎ترامپ بسیار خشنودند. آنها هیچ گاه فکر نمی‌کردند ‎آمریکا موقعیت برتر اقتصادی جهانی خود را بدون یک جنگ به ‎چین واگذار کند. اما اکنون ترامپ و نحوه تصمیم گیری او همه چیز را به یک رویا برای چین تبدیل کرده است.

مقاله بصورت ضمنی مدعی است که ‎چین در برابر این ‎جنگ تجاری کوتاه آمده و امتیازاتی سطحی به ‎آمریکا می‌دهد. مثلا خرید انرژی و نفت را از آمریکا زیاد می‌کند. و ترامپ مانند دیگر کارهایش این بحران را در سطحی ترین شکل قبل از انتخابات در دوماه آینده جمع خواهد کرد.

باید استراتژی هوشمندانه تری در برابر ترامپ داشته باشیم.


تعداد بازدید : 237

ارسال نظر

ارسال