آمریکا سرسختانه‌ترین تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را اعمال می‌کند

  • چهارشنبه 18 بهمن 1396 ساعت 16:19

اخبار => سایر رسانه ها

معاون رئیس جمهور آمریکا در ژاپن هشدار داد، تازه‌ترین دور تحریم‌های اقتصادی سخت علیه کره شمالی را به زودی اعلام می‌کند.
آمریکا سرسختانه‌ترین تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را اعمال می‌کند

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس،  «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا که در سفر شرق آسیا به سر می‌برد، روز چهارشنبه (امروز) گفت گفت به زودی سرسختانه‌ترین دور تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کره شمالی رونمایی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،  پنس در کنفرانس خبری مشترک با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن گفت آمریکا به زودی سرسختانه‌ترین و شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را علیه کره شمالی اعلام می‌کند.

معاون «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در اولین مقصد از سفر دوره‌ای به چند کشور آسیایی در ژاپن به «شنیزو آبه» درباره کره شمالی گفت: «آمریکا در این چالش همراه شما است و ما به ایستادن در کنار مردم ژاپن، کره جنوبی و متحدان و شرکایمان در سراسر منطقه تا زمانی که به هدف جهانی‌مان مبنی بر خلع سلاح شبه جزیره کره برسیم، باقی خواهیم ماند».

کره شمالی همواره ضمن انتقاد از آمریکا به دلیل حضور نظامی و برگزاری رزمایش‌های نظامی در شبه جزیره کره، واشنگتن را به تشدید تنش‌ها در این منطقه متهم می‌کند. همچنین کره شمالی، به آزمایش‌های موشکی و اتمی در شبه جزیره کره اقدام می‌کند و دلیل آن را رزمایش‌های نظامی آمریکا و متحدانش از جمله کره جنوبی، در شبه جزیره کره می‌داند.

در مقابل، آمریکا و متحدانش به همراه سازمان ملل و شورای امنیت مدام تحریم‌های سرسختانه‌ای علیه کره شمالی تصویب و اعمال می‌کنند. این اقدامات آمریکا به افزایش تنش در شبه جزیره کره و میان کره شمالی از یک سو، و آمریکا و متحدانش از سوی دیگر، می‌افزاید.

طی ماه اخیر نمایندگان ارشد کره شمالی با همتایان خود در روستای آتش بس مرزی دو کره گفت‌وگوهایی برای حضور ورزشکاران کره شمالی در المپیک زمستانی داشته‌اند و یک هیئت سیاسی عالی رتبه از کره شمالی با حضور خواهر رهبر کره شمالی و ریس پرزیدیوم این کشور، برای افتتاحیه مسابقات به کره جنوبی سفر می‌کند که روزنه‌های امیدی برای بهبود روابط دو کره را در بردارد.

روز گذشته «جو یانگ چول» فرستاده کره شمالی برای گفت‌وگوهای خلع سلاح در سازمان ملل گفت با وجود تقویت قوای نظامی آمریکا، آن‌ها طراحی حمله پیشگیرانه علیه کره شمالی می‌کنند و تجهیزات و تسلیحات نظامی بسیاری را به شبه جزیره کره منتقل کرده‌اند.  این دیپلمات کره شمالی در نشست خلع سلاح اتمی سازمان ملل با انتقاد از آمریکا، واشنگتن را متهم به تلاش برای بدتر کردن شرایط در شبه جزیره کره کرد.


تعداد بازدید : 170

ارسال نظر

ارسال