ائتلاف جهانی باید علیه مواضع تهدید آمیز ترامپ شکل بگیرد

  • پنجشنبه 5 مهر 1397 ساعت 0:21

اخبار => سایر رسانه ها

زنجان - ایرنا - دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: زمان آن رسیده که یک ائتلاف جهانی علیه مواضع تهدید آمیز و تحریم های آمریکا شکل بگیرد و این حرکت ها می تواند جناح او را در انتخابات آینده کنگره آمریکا که در ماه های آینده برگزار خواهد شد، با شکست مواجه کند.
ائتلاف جهانی باید علیه مواضع تهدید آمیز ترامپ شکل بگیرد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا، سرلشکر سید یحیی صفوی شامگاه چهارشنبه در همایش طلایه داران و پیشکسوتان دفاع مقدس استان زنجان افزود: ملت ایران شامگاه سه شنبه در صفحات تلویزیونی شاهد مواضع زورگویانه و دروغ های رئیس جمهوری آمریکا بودند، او دچار مشکل خود شیفتگی و خود ستایی است.
وی اظهار داشت: ترامپ با سخنان خود برای اولین بار به عنوان رئیس جمهوری آمریکا مورد استهزا و تمسخر و خندیدن تمام روسای جمهوری، نخست وزیران و مسئولانی که در هفتاد و سومین مجمع سازمان ملل متحد حاضر بودند، شد.
صفوی افزود: این موضوع نشان می دهد اعتبار و پرستیژ بین المللی و حیثیت و قدرت پوشالی آمریکا رو به افول و رئیس جمهوری آمریکا بی حیثیت و بی اعتبار است و تمامی جهان شاهد سخنان او بودند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: پس از سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا رسانه های جهانی او را تجاوزگر، دیکتاتور، تروریست اقتصادی معرفی کردند و حتی یک رسانه خود آمریکا به ویژه سی ان ان او را به عنوان فردی که مواضع متناقص دارد، اعلام کرد.
وی بیان کرد: رئیس جمهوری آمریکا با همه کشورها از قبیل چین، روسیه، کره شمالی، اتحادیه اروپا، ایران، ونزوئلا، کوبا و حتی سوریه سرجنگ و دعوا، تحریم و تهدید دارد.
صفوی به سخنان رئیس جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و افزود: مردم دنیا منطق رئیس جمهوری آمریکا را با منطق رئیس جمهوری ایران کنار هم می گذارند و آن را مقایسه می کنند.
وی تصریح کرد: مظلومیت ملت ایران در جنایت روزهای گذشته در اهواز که کودک و 24 نفر را به شهادت رساندند، بیش از پیش به دنیا نشان داده شد.

**مقاومت تنها راه مقابله با تحریم ها و تهدیدهای دشمنان
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در ادامه به لزوم بهره گیری از تجارب دفاع مقدس در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: بر این اساس برای خروج از وضعیت نابسامان اقتصادی و رسیدن به وضعیتی بهتر می توان از تجربه دفاع مقدس استفاده کرد.
وی بیان کرد: امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عبارتی دیگر در پنچمین دهه انقلاب اسلامی قرار داریم و هم اکنون 45 میلیون از جمعیت کشور زیر 40 سال هستند که جنگ و انقلاب را از نزدیک لمس نکرده اند.
صفوی افزود: 40 سال قبل با پیروزی انقلاب اسلامی ایران که یک شوک به جهان ظلم و دو قطبی بودن نظام جهانی وارد کرد و در واقع یک نظام جدید سیاسی با شعارهایی با عنوان استقلال، آزادی و مبارزه با ظلم شکل گرفت.
وی ابراز کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان توطئه های مختلفی را علیه نظام اسلامی انجام دادند و در ائتلاف جهانی به سرکردگی صدام میلیاردها دلار او را حمایت کردند.
صفوی افزود: هم اکنون دشمنان جنگ اقتصادی با کاهش ارزش پولی و افزایش تورم فرماندهی و هدایت فتنه 88 و دی ماه سال گذشته را نیز از شبکه های مجازی انجام دادند و در این میان سوال اصلی این است آیا انقلاب اسلامی حکومت، دولت و ملت ایران قادر است در مقابل تحریم های آمریکا پیروز شود؟
وی اضافه کرد: استفاده از تجارب هشت سال دفاع مقدس در این وضعیت اثرگذاری بهتری دارد چرا که دشمنان همین هدف جنگ نظامی را در جنگ اقتصادی علیه کشورمان دنبال می کنند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: دشمنان در جنگ نظامی قصد داشتند اراده سیاسی خود را بر کشورمان تحمیل کنند، امروز نیز این رویه را در پیش گرفته اند و در آن زمان 2 خط مشی حاکم بود و عده ای راه برون رفت را راهکار سیاسی و دیگری راهکار امام راحل بود که مقاومت را مورد توجه قرار دادند.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده امام راحل در شورای عالی دفاع، دکتر چمران، مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رجایی نیز راهکار مقاومت را پیشنهاد می دادند و هم اکنون کشور در چنین وضعیتی قرار گرفته است.
صفوی تاکید کرد: هدف ترامپ از تحریم های ظالمانه آن است که جنگ اقتصادی و عملیات روانی علیه کشورمان را تشدید کند بطوریکه رئیس جمهوری قبلی آمریکا، اوباما می گفت ما درصدد تغییر رفتار ایران هستیم و رئیس جمهوری فعلی آمریکا از براندازی نظام اسلامی سخن می گوید.
وی ابراز کرد: حتی رئیس جمهوری آمریکا رسما اعلام کرد که از تمامی گروهک های تروریستی ایران و برهم زنندگان وضعیت ایران حمایت می کند و آمریکای ها می گویند که ارباب دنیا هستیم و دیگر ملت ها باید خواسته ما را بپذیرند در غیر این صورت آنان را تهدید و تحریم می کنیم.

**برای مقابله با تحریم دشمنان متحد باشیم
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فضای عمومی، روحی، روانی و فرهنگی قالب جامعه روحیه مقاومت، همکاری و ایثارگری بود و درهای آسمان باز و نور خدا به قلب ها می تابید.
وی بیان کرد: همه با پشتیبانی های مختلف و با روحیه ایثارگری به فکر یکدیگر و پیروزی در جنگ بودند، توقعات مردم بسیار پایین بود ، فساد نسبت به اکنون کمتر، جامعه مسنجم و متحد بود و در این وضعیت امام راحل فرمود برای مقابله باید همه متحد باشیم.
این مقام مسئول ادامه داد: کشور باید یک فرمان بچرخد و طبق قانون اساسی باید قوای سه گانه و نیروهای مسلح با وحدت و انسجام فعالیت کنند.
وی یادآوری کرد: جنگ اقتصادی نیز فرماندهان اقتصادی، انقلابی و با روحیه جهادی می خواهد و هم اکنون برای رفع مشکلات کشور و مقابله با برنامه های دشمنان طراحی اقتصادی ضروری است.
این مسئول ادامه داد: مسئولان کشور و سه قوه با فرمان رهبری می خواهند اقتصاد مقاومتی را پیش ببرند که باید دارای راهبرد در این زمینه باشیم.

** ملت در کنار دولت باشند
وی تاکید کرد: دولت نمی تواند بدون حضور و مشارکت مردمی به اهداف تعیین شده خود برای مقابله با جنگ اقتصادی و عملیات روانی دشمنان برسد.
وی از مردم ایران خواست، در شرایط کنونی همکاری لازم با دولت را داشته باشند و در همه مصارف به ویژه حامل های انرژی صرفه جویی کنند.
این مسئول ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی، مردم دولت را همراهی و سیاست های اتخاذ شده را رعایت کنند و در کنار این موضوع محتکران و مفسدان توسط دستگاه قضا به مجازات اسلامی برسند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، کنترل و مهار افزایش قیمت ها، جلوگیری از کاهش ارزش پولی ملی در مقابل پول های خارجی، افزایش تولیدات کشاوررزی، صنعتی و تامین مایجتاج داخلی و کم اثر کردن تحریم ها و تهدیدات اقتصادی می تواند به کم اثر کردن برنامه های دشمن کمک کند.
وی اظهار داشت: متاسفانه 70 تا 80 درصد پایه اقتصادی کشور دولتی است و بر این اساس سیاستگذاران و رهبران اقتصادی باید از ظرفیت عظیم مردمی، نخبگان و بخش خصوصی، صنایع کوچک و بزرگ، سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توسعه بخش های مختلف استفاه کنند تا از اقتصاد نفتی رهایی یابیم.
9646/6085


تعداد بازدید : 229

ارسال نظر

ارسال