افزایش تولید آهن و محصولات کشاورزی در سوریه

  • شنبه 29 دی 1397 ساعت 19:30

اخبار => سایر رسانه ها

تهران - ایرنا - بحران هشت ساله سوریه تاثیر خود را تقریبا بر همه بخش های سیاسی ، نظامی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی این کشور بر جای گذاشته است.
افزایش تولید آهن و محصولات کشاورزی در سوریه

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

در ماه های اخیر با توجه به موفقیت های دولت بر این بحران و آزادسازی حدود 80 درصد از مناطق اشغالی از دست تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای غربی و عربی در کنار رژیم صهیونیستی تلاش ها برای از بین بردن آثار به جا مانده از اقدامات تروریستی دو چندان شده و سوریه اکنون به کارگاه بزرگی برای سازندگی تبدیل شده است.
بحران سوریه از 24 اسفند 1389(سال 2011) آغاز شد.
اکنون بسیاری از کشورها با اعزام هیات های اقتصادی و تجاری در تلاش هستند تا در بازسازی سوریه سهمی داشته باشند و مسوولان این کشور نیز ضمن استقبال از این موضوع شرط مهم و اولویت اول برای حضور در بازسازی این کشور را به کشورهای دوست اختصاص داده اند که در هشت سال گذشته در کنار دولت و ملت سوریه حضور داشتند.
اکنون علاوه بر بعد خارجی در بعد داخلی نیز مقام های این کشور در بخش های مختلف و به دنبال برخی تغییرات در هیات دولت در تلاش هستند تا بسرعت با از بین بردن آثار ویرانی های بجا مانده از اقدامات تروریستی باردیگر چرخ های تولید را در زمینه های مختلف صنعتی و کشاورزی به حرکت در آورده و ضمن ایجاد رونق زمینه های بازگشت زندگی عادی شهروندان را به خانه و کاشانه خود فراهم کنند.
در روزهای اخیر بر اساس گزارش های سازمان های بین المللی حدود 5 میلیون از 12 میلیون آواره سوریه به خانه و کاشانه خود بازگشته اند.
روی همین نگاه اکنون بیشتر رسانه های سوری به خصوص خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) در کنار اخبار سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی خود بخش قابل توجهی را نیز به اخبار اقتصادی به خصوص راه اندازی بخش های صنعتی و کشاورزی و تولید محصولات مختلف اختصاص داده اند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه در این ارتباط چند خبر اقتصادی از افزایش تولید آهن ، محصولات کشاورزی ، گاز برای مصارف خانگی و رونق در بازار بورس دمشق مخابره کرد.

** تولید روزانه 30 تن آهن
'احمد طنب' مدیر عامل شرکت عمومی محصولات آهنی سوریه اعلام کرد که حجم تولیدات آهن در شهر حما در مرکز این کشور با یک ساعت بیشتر برق رسانی به روزانه 30 تن افزایش یافته است.
وی با تاکید بر این که برق رسانی بیشتر منجر به کاهش هزینه های تولید شده است، افزود که وزارت صنعت سوریه با همکاری وزارت انرژی مدت زمان برق رسانی را افزایش داده اند تا از این گذر متوسط تولید روزانه 150 تا 170 تن بیشتر شود.
طنب در مورد اقدامات این کارخانه برای بازاریابی هم تاکید کرد که 6 تن ورق آهن ذخیره دارد و با پایین آوردن قیمت ها این میزان را به فروش خواهد رساند.
مدیر عامل این کارخانه یادآور شد که در این دوره از سال و با توجه به شرایط جوی و همچنین کاهش جهانی قیمت آهن، بازار داخلی با رکود روبه رو است اما این کارخانه در صدد است که در مرحله بعد هم قیمت ها را پایین بیاورد.

** رشد 46.25 واحدی شاخص سهام دمشق

سانا در خبر دیگری با اعلام رشد 46.25 واحدی شاخص بورس اوراق بهادار دمشق در پایان هفته دوم ماه جاری میلادی (دی - بهمن) ، از رشد 0.80درصدی ارزش سهام برخی شرکت ها و بسته شدن ارزش آن روی 6196.21 واحد خبر داد.
طی هفته گذشته سهام 13 شرکت در بازار بورس ارائه شد و ارزش سهام 7 شرکت نسبت به هفته گذشته متفاوت بود و ارزش سهام 3 شرکت هم رشد داشت که از مهم ترین آنها سهام شرکت 'سیریتل' بود که به ارزش 8296.41 لیره سوریه بسته شد. همچنین سهام' فرنسبنک' 4.87 درصد رشد داشت و به ارزش 389.50لیره بسته شد و برای سهام بانک 'البرکه' هم رشد 0.45 درصدی تعیین شد.

** رونق کشاورزی در استان حسکه سوریه
'رجب سلامه' معاون مدیر محصولات گیاهی در مدیریت کشاورزی استان حکسه در شمال شرق سوریه نیز اعلام کرد که 33 هزار هکتار از زمین های زراعی این استان زیر کشت عدس رفته است.
وی افزود که کاشت عدس از نوامبر (آبان- آذر) گذشته شروع شده و تا پایان ماه جاری میلادی(دی- بهمن) ادامه خواهد داشت.
این مقام سوری خاطر نشان کرد که بیشتر مناطق زراعی در مناطق شمالی استان و به ویژه در اطراف شهرهای 'الدرباسیه'، 'رأس العین' و 'عامودا' قرار دارد.

**افزایش تولید گاز بانیاس به میزان روزانه 15 هزار کپسول
'بیان عثمان' عضو دفتر اجرایی بخش سوخت در طرطوس اعلام کرد که حجم تولید گاز در شهر بانیاس روزانه 6 هزار کپسول افزایش یافته که این میزان معادل 15 هزار کپسول گاز خانگی است.
وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با کارشناسان برای تامین سوخت با توجه به فصل سرما تاکید کرد که سوخت برای مصرف کنندگان فراهم است و محدودیت ها به خاطر افزایش تقاضا و بکارگیری آن برای اهداف گرمایشی است و پیش بینی می شود طی روزهای های آینده وضعیت گاز در بازار به میزان قابل توجهی بهبود یابد.
در روزهای اخیر برق بسیاری از مناطق سوریه را پوشانده و سرما موجب افزایش مصرف گاز و ایجاد بازار سیاه برای گاز شده است.
دولت ضمن برخورد با عاملان این بازار درصدد است تا با افزایش تولید نسبت به تامین نیازهای گاز مردم به خصوص در مناطق سردسیر و کوهستانی اقدام کند.
در همین راستا 'ممدوح قداح' رییس بخش عملیات گاز بانیاس با اشاره به این که روزانه بین 13 تا 15 هزار کپسول گاز خانگی پر می شود، این مقدار را برای رفع نیاز استان کافی دانست.
'حسان حسام الدین' مدیر نظارت بر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان نیز خاطر نشان کرد که طی هفته گذشته در راستای مبارزه با احتکار، تجارت و فروش با قیمت بالا، عدم اعلام قیمت، همچنین استفاده از گاز داخلی برای مقاصد دیگر مانند کافه ها و رستوران ها، به 66 مورد تخلف رسیدگی شده است.

پیشتر نیز اخباری در ارتباط با راه افتادن برخی صنایع در شهر حلب پایتخت اقتصادی سوریه ، دریافت مجوز برای فعالیت های اقتصادی در بخش های مختلف صنعتی و افزایش تولید سیمان و محصولات کشاورزی نظیر پنبه برای تامین نیازهای کارخانجات نساجی منتشر شده بود.
خاورم**3224*1436*


تعداد بازدید : 178

ارسال نظر

ارسال