اقدام های ضدایرانی آمریکا، محور مذاکرات ظریف با مقام های پاکستان

  • جمعه 3 خرداد 1398 ساعت 16:45

اخبار => سایر رسانه ها

اسلام آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در دیدار با مقام های عالی رتبه سیاسی و نظامی پاکستان درباره اقدام های ضدایرانی آمریکا و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران رایزنی کرده است.
اقدام های ضدایرانی آمریکا، محور مذاکرات ظریف با مقام های پاکستان

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

«محمد جواد ظریف» عصر روز جمعه و پس از دیدار با «اسد قیصر» رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد به خبرنگار ایرنا گفت: گفت وگوهای امروز با وزیر امور خارجه، فرمانده ارتش، نخست وزیر و با رئیس مجلس ملی پاکستان روی همکاری های دوجانبه بعد از سفر «عمران خان» به تهران، همکاری علیه تروریسم و گروه هایی که با فشار و حمایت های خارجی علیه دو کشور فعال هستند، متمرکز بود.
وی افزود: در این دیدارها درباره اقدامات آمریکا علیه ایران، جنگ اقتصادی و تلاش آمریکایی ها برای ایجاد فشار اقتصادی بر ایران که در واقع تروریسم اقتصادی است، صحبت کردیم.
وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: با رهبران پاکستانی درباره اینکه چگونه دو کشور مقابل زیاده طلبی و قلدری آمریکایی ها ایستادگی کنند، گفت وگوشد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مواضع مشترک تهران و اسلام آباد درباره طرح های قدرت های استکباری علیه جهان به ویژه توطئه معامله قرن، افزود: درباره نیاز همکاری کشورهای اسلامی برای مقابله با طرح های آمریکایی صهیونیستی علیه منطقه از جمله فلسطین و طرح معامله قرن که تلاشی برای نابودی آرمان های ملت فلسطین است نیز صحبت کردیم.
ظریف درخصوص مواضع رهبران پاکستانی درباره اوضاع منطقه نیز گفت: طبیعتا پاکستان دوست و همسایه ایران است و به رغم وجود برخی ملاحظات درباره روابط این کشور با سایر کشورها در منطقه، دولت پاکستان دیدگاه ایران را کاملا درک می کند و فشار آمریکا علیه تهران را غیرقانونی می داند.
وزیر امور خارجه ایران درباره همکاری های مرزی با پاکستان نیز گفت: با پاکستان توافقاتی داریم که براساس آن همکاری های مرزی را گسترس خواهیم داد که هدف آن جلوگیری از حوادث ناگوار در آینده است.
وی افزود: پاکستانی ها قول دادند که برای بازگرداندن مرزبانان باقی مانده ایران که هنوز آزاد نشده اند تلاش حداکثری خود را انجام دهند.
ظریف از زمان آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون 9 بار در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرده و سفر امروز نیز دهمین دیدار وی از همسایه شرقی محسوب می شود.
این سومین سفر ظریف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری «عمران خان» است. شبد**آساق*274**1379


تعداد بازدید : 707

ارسال نظر

ارسال