انعقاد پیمان‌نامه‌های پولی دو جانبه راهی برای رونق اقتصادی

  • یکشنبه 6 مرداد 1398 ساعت 14:43

اخبار => سایر رسانه ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: با انعقاد پیمان نامه‌های پولی دو جانبه صادرات و ورود ارز به کشور تسهیل و رونق اقتصادی ایجاد می‌شود.
انعقاد پیمان‌نامه‌های پولی دو جانبه راهی برای رونق اقتصادی

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

مهراد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر ضرورت پیگیری پیمان‌های دوجانبه پولی از سوی دولت، گفت: این نوع پیمان نامه‌ها می‌توانند به بهبود شرایط اقتصادی در بسیاری از بخش‌ها کمک کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از کشورها با رایزنی‌های بسیار بر چنین پیمان‌نامه‌ها تاکید دارند، افزود: با انعقاد چنین پیمان نامه‌هایی صادرات و ورود ارز به کشور تسهیل می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه ایران در حال حاضر با بسیاری از کشورهای منطقه پیمان های دوجانبه پولی منعقد کرده است، تصریح کرد: این نوع پیمان نامه‌ها می‌تواند از مشکلات و نوسانات نرخ دلار بکاهد زیرا دو کشوری که چنین پیمان نامه ای منعقد کرده اند می‌توانند با ارز رایج خود به مبادلات بپردازند.

وی با بیان اینکه باید به سمت استفاده از راهکارهایی که به کاهش تلاطم ارزی در کشور کمک می‌کند برویم، افزود: ضمن اینکه وظیفه انعقاد چنین پیمان نامه‌هایی با دولت است اما بانک‌ها نیز باید بتوانند با گسترش روابط خود با بانک های کشورهای دیگر چنین مراوداتی را پیگیری کنند.

بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه پیمان نامه‌های پولی یکی از اصلی ترین راه ها برای بهبود وضعیت اقتصادی در شرایط تحریمی است، تصریح کرد: رونق صادرات از جمله مواردی است که در بطن پیمان نامه های پولی پیگیری می شود و بسیاری از کشورها به این وسیله توانسته اند رونق اقتصادی را ممکن کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: دولت باید بتواند در زمینه پیمان نامه‌های پولی با کشورهای اروپایی نیز وارد مذاکره شود که این خود بر حجم صادرات تاثیر دارد و باعث افزایش آن می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس با انعقاد چنین پیمان نامه هایی موافق بوده و دست دولت را در این موارد باز گذاشته است.


تعداد بازدید : 243

ارسال نظر

ارسال