بخش خصوصی باید یک کرسی در دولت داشته باشد

  • پنجشنبه 2 خرداد 1398 ساعت 16:16

اخبار => سایر رسانه ها

تهران- ایرنا- عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: بخش خصوصی باید یک کرسی در دولت داشته باشد تا زمانی که تصمیمات اقتصادی گرفته می شود، مشکلات و گره‌های کار را به دولت نشان دهد.
بخش خصوصی باید یک کرسی در دولت داشته باشد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

«محمدحسن دیده‌ور» در حاشیه دیدار رئیس‌جمهوری با کارآفرینان و فعالان اقتصادی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا معتقد است که اقتصاد کشور از تحریم ها آسیب نمی بیند، زیرا راه آن را پیدا می‌کنیم.
وی اظهار داشت: بیشتر مشکل امروز اقتصاد کشور از خودتحریمی است، به طور نمونه بخشنامه های ضد و نقیض کارشناسی نشده، همچنین مشکلات گمرکی، ارزی، مالیات و بیمه به تولید صدمه زده است.
این فعال اقتصادی تاکید کرد: بخش خصوصی هیچ گاه در مقابل دولت نبوده، بلکه از امکانات این کشور استفاده کرده و به دنبال خدمت رسانی است، با این وجود هنوز نتوانسته است جایگاهی در دولت داشته باشد.
دیده ور یادآور شد: در جهان کشورهایی که دسترسی به منابع گاز داشته باشند اندک شمارند، اما ایران به عنوان یک کشور گازی، زیرساخت‌های خوبی برای تولید و صادرات ندارد.
وی ادامه داد: مشکلات حمل و نقل موجب شده با وجود تعداد زیاد مشتریان بین المللی، اما در عمل نتوانیم پاسخ خوبی به بازارهای هدف بدهیم.
مدیرعامل شرکت ارکان گاز، مشکلات امروز بخش گاز را موضوع چند نرخی بودن ارز و حمل و نقل عنوان کرد و اظهار داشت: تفاوت نرخ ارز و وجود نرخ های دولتی، نیمایی و آزاد مشکلات و رانت های زیادی ایجاد کرده و عده‌ای به دنبال سوء استفاده هستند.
دیده ور تاکید کرد: ارز همانند یک کالاست که نرخ آن باید در بازار تعیین شود و نمی‌تواند دستوری باشد، در این زمینه باید با نظارت کامل بانک مرکزی بازار به تعیین نرخ بپردازد.
این عضو اتاق تهران گفت: انتظار می رود دولت از بخش خصوصی فعال و دارای اهلیت که سالیان سال در اقتصاد کشور زحمت کشیده اند در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مشورت بگیرد.
اقتصام**3065**1883


تعداد بازدید : 170

ارسال نظر

ارسال