بدهی های دولتی فرانسه بطور بی سابقه ای افزایش یافت

  • یکشنبه 8 مهر 1397 ساعت 12:30

اخبار => سایر رسانه ها

تهران - ایرنا - موسسه ملی آمار و تحقیقات اقتصادی فرانسه در گزارشی اعلام کرد، میزان بدهی های عمومی فرانسه برابر با یکصد درصد میزان تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش یافته است.
بدهی های دولتی فرانسه بطور بی سابقه ای افزایش یافت

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارش های این موسسه، میزان بدهی‌های عمومی فرانسه به حدی افزایش یافته که در سه ماهه دوم سال، برابر با 100 درصد میزان تولید ناخالص داخلی این کشور شده است.
مؤسسه ملی آمار و تحقیقات اقتصادی فرانسه با بیان این مطلب که بر اساس آمار رسمی، میزان بدهی های دولت فرانسه اکنون به نوزده میلیارد و پانصد میلیون یورو رسیده، علت این موضوع را افزایش بی سابقه بدهی های شرکت راه آهن فرانسه اعلام کرده است.
با توجه به افزایش میزان سود بانکی از سوی بانک مرکزی اروپا که قرار است از تابستان سال آینده صورت گیرد، به نظر می‌رسد که بدهی‌ کشورهای حوزه یورو باز هم افزایش یابد.
این در حالیست که با وجود افزایش بدهی های دولتی بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند فرانسه، اسپانیا، پرتغال و ایتالیا، میزان بدهی‌های آلمان کاهش یافته و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میلادی به زیر 60 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برسد.
بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش بدهی‌های فرانسه با وجود کاهش بدهی‌های آلمان، همکاری اقتصادی میان دو کشور را با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد.
اروپام**9041**1485


تعداد بازدید : 185

ارسال نظر

ارسال