برنامه‌ای که از رادیو به تلویزیون رسید/ استقبال غیرمنتظره مخاطبان

  • چهارشنبه 3 بهمن 1397 ساعت 10:17

اخبار => سایر رسانه ها

محمدجواد طالبی درباره ویژگی‌ها و روند تولید برنامه «شب آفتابی» که باعث شد پس از توفیق در رادیو به تلویزیون هم راه یابد سخن گفت.
برنامه‌ای که از رادیو به تلویزیون رسید/ استقبال غیرمنتظره مخاطبان

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

محمدجواد طالبی تهیه‌کننده برنامه «شب آفتابی» در توضیح خود از تاریخچه این برنامه رادیویی که منجر به تولید نسخه تلویزیونی آن شد به خبرنگار مهر گفت: ما برنامه «شب آفتابی» را به‌صورت پخش هفتگی شب‌های جمعه در رادیو اقتصاد شروع کردیم که در بازه دو ساعته برنامه حدود نیم ساعت هم مشاوره اقتصادی داشتیم.

وی با اشاره به تعداد زیادی مخاطبان بخش مشاوره اقتصادی برنامه اظهار کرد: برنامه در مقطع زمانی اردیبهشت و خرداد ۹۶ مخاطب بسیاری پیدا کرد و برای خود ما عجیب بود که این همه افراد برنامه را می‌شنیدند و حتی حاضر بودند شب جمعه «خندوانه» را رها کرده و به رادیو گوش کنند به ویژه رادیو اقتصاد و برنامه‌ای که در شبکه‌ای با مخاطب خاص‌تر پخش می‌شد.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: این اتفاق برای خود من هم بسیار عجیب بود و وقتی دیدم این بخش از مشاوره‌های اقتصادی، گرفت و خواهش کردم همه آیتم‌های برنامه حدف شود و فقط مشاوره‌های اقتصادی را داشته باشیم و برنامه بیشتر به صورت تعاملی پیش برود. البته تا زمانی که پیام‌های مخاطبان از ۱۶۲ منتشر نشد کسی این برنامه را جدی نگرفت اما با دریافت پیام‌های مخاطبان، پخش برنامه تا سه شب در هفته افزایش یافت.  

وی با اشاره به رویکرد این مشاوره‌های اقتصادی توضیح داد: خلاقیت شغلی، مسایل مرتبط با کشاورزی و دامداری، کارآفرینی و... از جمله مسایلی بود که در برنامه مطرح می‌شد و مردم نسبت به آن‌ها واکنش نشان می‌دادند و یا پیامک می‌زدند و رشد پیامک‌ها هرروز بیشتر می‌شد.

این تهیه‌کننده رادیو افزود: ما کارآفرین‌هایی را به برنامه آوردیم که قصه زندگی‌شان را تعریف می‌کردند و چون ما ایرانی‌ها به قصه علاقمندیم مخاطبان خود را جای این کارآفرین‌ها گذاشتند.

وی تصریح کرد: خلاقیت شغلی و مشاوره‌های اقتصادی محور اصلی برنامه‌های ما بود و البته پویش‌هایی را هم به راه انداختیم؛ مثلا نیمه ماه رمضان ۹۷ پویش «سلام بر مهربانی» را راه انداختیم و گفتیم هرکس به ازای ۵۰ هزار تومان، کودکی را به سرپرستی کند که ضمن آن مردم بیش از ۱۰۰ کودک را به سرپرستی پذیرفتند.   

طالبی با بیان اینکه این اقدامات و تعامل‌ها با مخاطبان باعث پرشنونده شدن آن شده بود، اظهار کرد: اینها باعث شد برنامه به صورت تلویزیونی نیز به تولید برسد و از ۲ ماه پیش برنامه در شبکه سه سیما نیز روی آنتن رفت که شنبه شب‌ها از ۱۲ تا یک و نیم شب پخش می‌شود.

وی با اشاره به برنامه تلویزیونی «شب آفتابی» نیز توضیح داد: شاهین جمشیدی مجری این برنامه تلویزیونی است و کارشناسانی که حدود یک سال و نیم در رادیو اقتصاد با آن‌ها همکاری داشتم نیز در کنارمان بودند.

طالبی گفت: «شب آفتابی» که در شبکه سوم سیما روی آنتن می‌رود ساختار برنامه‌های تلویزیونی را دارد و پیشینه برنامه کمک کرد ما بعد از چند هفته رقبای خود را در شبکه‌های ملی و سراسری بگیریم.

این تهیه‌کننده در پایان به تغییرات جدید اشاره و اظهار کرد: از هفته آینده ۲ برنامه در هفته روی آنتن خواهیم داشت که شامل آیتم‌هایی درباره صادرات، کارآفرینی در شهرهای مختلف، قوانین کسب و کار، آیتم انگیزشی و آیتمی که به کسب و کارهای زیر یک میلیون تومان می‌پردازد خواهد شد. تاکنون هم یک همایش در راستای آنچه بیان می‌کنیم برگزار کرده‌ایم و ۲۷ بهمن قرار است همایش دوم را برگزار کنیم.

کد خبر 4521118
عطیه موذن

تعداد بازدید : 741

ارسال نظر

ارسال