بیمه منازل با ماهی ۵۰۰۰ تومان

  • دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 ساعت 20:58

اخبار => سایر رسانه ها

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: در صورت تصویب لایحه صندوق بیمه حوادث طبیعی، ۳۰ میلیون واحد مسکونی تا سقف ۳۰ میلیون تومان بیمه می‌شوند که هزینه این بیمه‌نامه‌ها حدود ۱۲۰ هزار تومان است که نیمی از آن را دولت پرداخت می‌کند و نیم دیگر را مردم ماهانه ۵۰۰۰ تومان می‌پردازند.
بیمه منازل با ماهی ۵۰۰۰ تومان

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، غلامرضا سلیمانی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با بیان اینکه عملکرد بانک، بیمه و بورس در هر کشوری نشان‌دهنده وضعیت اقتصادی آن کشور است، گفت: ایجاد یک نظام کارآمد مالی بستگی به فعالیت حوزه‌های بانک، بیمه و بورس دارد. اما این حوزه‌ها وقتی می‌توانند واقعاً مؤثر باشند که با هم تعامل داشته باشند.

سلیمانی با بیان اینکه صنعت بیمه اگر بتواند در ایجاد اطمینان‌بخشی موفق باشد می‌تواند موجب رشد اقتصادی شود، اظهار کرد: صنعت بیمه می‌تواند از سرمایه‌های خرد استفاده کند و آنها را برای تأمین مالی سرمایه‌گذاری‌های مختلف هدایت کند.

او نسبت سرمایه بیمه به سرمایه واقعی را هشت درصد عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه بیمه هر ساله ۱۹ درصد رشد داشته است. در همین راستا آئین‌نامه شماره ۶۰ تصویب شده است تا بیمه‌ها بتوانند در بازار سرمایه حضور بیشتری داشته باشد.

افزایش سهم بیمه زندگی به ۱۵ درصد

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین به رشد سهم بیمه زندگی از مجموع بیمه‌نامه‌ها در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: سهم بیمه زندگی در سال ۱۳۹۲ حدود ۱.۲ درصد بود که این آمار سال گذشته به ۱۵ درصد رسید.

سلیمانی به سهم اوراق بهادار بیمه‌ای در سطوح جهانی هم اشاره کرد و افزود: اوراق بهادار بیمه‌ای در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳ میلیارد دلار ارزش داشتند. ارزش این اوراق در سال ۲۰۱۸ به حدود ۳۰ میلیارد دلار رسید که ۵۰ درصد آن مربوط به ریسک‌های فاجعه‌آمیز است.

او از رشد ۱۵ درصد بیمه‌نامه‌های صادر شده در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۷ حدود ۷۰ میلیون بیمه‌نامه صادر شده است. صنعت بیمه ظرفیت بالایی در کشور دارد که از این جهت باید تلاش کنیم تا صنعت بیمه را در کشور بومی کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین تحریم‌ها را عاملی برای قبول ریسک حوادث فاجعه‌آمیز در کشور توصیف کرد و آن را موجب رشد بیمه‌ها در کشور ارزیابی کرد.

سلیمانی همچنین به پیگیری لایحه صندوق بیمه حوادث طبیعی هم اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم این لایحه را به تصویب برسانیم کار بزرگی کرده‌ایم. طبق دستور العملی که به دولت ارسال کرده‌ایم قصد داریم ۳۰ میلیون واحد مسکونی را تا سقف ۳۰ میلیون تومان بیمه کنیم. هزینه این بیمه نامه‌ها حدود ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود که دولت ۵۰ درصد از آن را پرداخت خواهد کرد و مردم هم ۶۰ هزار تومان مابقی را به قرار ماهی ۵,۰۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 190

ارسال نظر

ارسال