تداوم سقوط روپیه اندونزی و مداخله دولت برای احیای آن

  • جمعه 6 مهر 1397 ساعت 12:25

اخبار => سایر رسانه ها

کوالالامپور-ایرنا-بانک مرکزی اندونزی برای چندمین بار در هفته های اخیر به منظور جلوگیری از تداوم روند سقوط بهای روپیه ارز رایج این کشور و فرار سرمایه های خارجی اعلام کرد : نرخ بهره بانکی در این کشور را تا 5.75 درصد افزایش داده است.
تداوم سقوط روپیه اندونزی و مداخله دولت برای احیای آن

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش جمعه ایرنا، بهای روپیه ارز ملی اندونزی از اواسط ماه مه (اردیبهشت) با روند نزولی روبه رو بوده و در سال جاری تا 10 درصد ارزش خود را از دست داده است.
طبق گزارش رسانه های اندونزیایی ، کاهش بهای روپیه اندونزی در 20 سال اخیر این کشور بی سابقه بوده است.
تحلیلگران اقتصادی در آسیا معتقدند با توجه به اینکه اقدامات دولت اندونزی برای جلوگیری از سقوط ارزش پول ملی این کشور جواب نداده ، امکان دارد این روند همچنان تداوم یابد که این موضوع بازار دیگر کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا را نیز به خطر می اندازد.
روپیه اندونزی در سال جاری حدود 10 درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داد که این موضوع پس از رکود اقتصادی آسیا در سال 98-1997 بی سابقه بوده است.
روز گذشته هر دلار آمریکا به رقم 14 هزار و 910 روپیه اندونزی معامله شد.
تحلیلگران اقتصادی ناظر بر بازارهای آسیای جنوب شرق آسیا معتقدند درصورتی که اندونزی به عنوان بزرگترین کشور جهان اسلام نتواند مانع از این روند نزولی شود بزودی بسیاری از معاملات بین المللی در حال انجام در این کشور و همچنین سرمایه های خارجی به کشورهای دیگر سوق داده می شوند.
این درحالی است که دولت این کشور رشد اقتصادی بیش از 5 درصد را در سال جاری پیش بینی کرده است.
جاکارتا پست با انتشار گزارشی اعلام کرد : دولت اندونزی ماه با وجود به کارگیری تمام تدابیر اقتصادی برای حفظ ارزش روپیه ارز ملی این کشور اما در ماه گذشته رقم 1.02 میلیارد دلار کسری را در روابط تجاری خود ثبت کرد که نشان می دهد این کشور هنوز درگیر آشفتگی اقتصادی گسترده است.
روپیه اندونزی در بحران اقتصادی آسیا در سال 1998 یکی از ارزهایی بود که با 32 درصد کاهش بها با بیشترین سقوط در میان ارزهای آسیایی روبه رو شد.
صندوق بین المللی پول از دخالت دولت اندونزی برای حمایت از ارز ملی این کشور با 260 میلیون نفر جمعیت در جنوب شرق آسیا حمایت کرده است.
جاکارتا تاکنون برای کاهش آثار منفی کاهش بهای روپیه اقدام به افزایش مالیات تا 10 درصد بر روی بیش از یک هزار و 200 کالای وارداتی کرده تا روند خروج ارز از این کشور را کاهش دهد.
شبک**آساق**1599**1392


تعداد بازدید : 263

ارسال نظر

ارسال