تشریح برنامه‌های دولت چین در سال۲۰۱۸

  • دوشنبه 14 اسفند 1396 ساعت 11:42

اخبار => سایر رسانه ها

'لی که چیانگ' نخست وزیر چین در آیین گشایش اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین با تشریح برنامه های دولت در سال 2018 گفت هدف دولت در سال جاری دستیابی به رشد اقتصادی 6.5 درصدی است.
تشریح برنامه‌های دولت چین در سال۲۰۱۸

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی در حضور نزدیک به 3 هزار نماینده از سراسر کشور تاکید کرد شاخص بهای مصرف نیز نزدیک به 3 درصد خواهد بود و انتظار می رود در زمینه اقتصادی اصلاحات خوبی انجام شود.

او در حین ارایه گزارش کار دولت برای پنج سال گذشته و برنامه سال جاری میلادی خاطر نشان کرد که امسال به دنبال ایجاد 11 میلیون فرصت شغلی هستیم.

او میانگین رشد اقتصادی کشور در 5 سال گذشته را 7.1 درصد اعلام کرد و گفت که در این مدت ارزش رشد تولید ناخالص داخلی از 54 هزار میلیارد به حدود 83 هزار میلیارد یوان (هر دلار معادل 6.3 یوان) رسیده است.

وی افزود که در این مدت 68 میلیون نفر از فقر نجات یافته اند و سفرهای خارجی از 83 میلیون نفر به 130 میلیون نفر در سال 2017 افزایش یافته است.

وی گفت که در بخش بیکاری و حل این معضل دستاوردهای زیادی داشته ایم در 5 سال گذشته در شهرها 66 میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود که نرخ بیکاری در چین بین 4.5 تا 5.4 درصد است و گفت که در زمینه مصرف انرژی هم در 5 سال گذشته نرخ مصرف در مقایسه با سرانه تولید ناخالص داخلی تا 3 درصد کاهش یافته است.

وی افزود واردات چین در سال های گذشته بیشتر شده و رشد بیشتری پیدا کرده است و آمار نشان می دهد این کشور به دنبال رساندن آن به سقف هشت هزار میلیارد دلار در سال است.

از سوی دیگر نخست وزیر چین به مجلس این کشور اعلام کرد در سال جاری میلادی 730 میلیارد یوان در حوزه راه سرمایه گذاری می شود در 5 سال گذشته نیز 2 هزار میلیارد یوان در ساخت جاده و بزرگراه سرمایه گذاری شده است.

او گفت که در سال جاری میلادی از اهداف مهم دولت برگزاری موفق اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و اجلاس چین و آفریقا و مجمع آسیایی بوآوو در جنوبی ترین نقطه چین است.

وی گفت که در زمینه نظامی نیز هدف کاهش 300 هزار نفر از نیروهای ارتش محقق شده است در زمینه صنعتی نیز توانسته ایم تولید فولاد را 30 میلیون تن کاهش دهیم.

در نخستین نشست سیزدهمین دور مجلس ملی نمایندگان خلق چین که امروز دوشنبه در سالن بزرگ خلق در پکن گشایش یافت علاوه بر گزارش 'لی که چیانگ' نخست وزیر چین درباره کار دولت، گزارش شورای دولتی دربارۀ وضع اجرای برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی سال 2017 نیز ارایه شد.

همچنین در نشست امروز پیش نویس برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی سال 2018، گزارش شورای دولتی درباره وضع اجرای بودجه دولت مرکزی و منطقه در سال 2017 و پیش نویس بودجه دولت مرکزی و منطقه در سال 2018 بررسی شد.


تعداد بازدید : 127

ارسال نظر

ارسال