حمله تروریستی به یک مسجد در انگلیس

  • جمعه 7 اردیبهشت 1397 ساعت 23:17

اخبار => سایر رسانه ها

منابع انگلیسی عصر جمعه گزارش دادند که با ورود یک خودرو به پیاده رو و برخورد با عابران نزدیک مسجد شاه جلال بیرمنگام دو نفر مجروح شده‌اند.
حمله تروریستی به یک مسجد در انگلیس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پلیس منطقه وست میدلندز اعلام کرد که ساعت 2 و 15 دقیقه به‌وقت محلی در محل حادثه حاضرشده است.

به گفته این نهاد امنیتی یکی از مجروحان از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی شده است. گزارش دیگری در مورد تلفات احتمالی این حادثه منتشر نشده است.

 

گرگ اوانز یک سخنگوی پلیس گفت که تحقیقات در مراحل اولیه است و و ماموران پلیس مشغول جمع آوری اطلاعات درباره جزئیات این حادثه هستند.

وی افزود که در این مقطع نمی تواند تروریستی بودن یا نبودن این حادثه تائید کند.

خرداد ماه گذشته نیز حمله فردی به نام درن آزبورن به شماری از مسلمانان در نزدیکی مسجد فینزبری در شمال لندن، یک کشته و 10 زخمی برجای گذاشت. به گفته پلیس قربانیان این حادثه، مسلمانانی بوده اند که پس از انجام مراسم عبادی ماه رمضان در حال خارج شدن از مسجد فینزبری بوده اند. دادگاه انگلیس بهمن ماه گذشته وی را 43 سال حبس محکوم کرد.

این تحولات در حالی رخ می دهد که بر اساس گزارش وزارت کشور انگلیس، افزایش جرائم ناشی ازنظرت نژادی و مذهبی در این کشور در سال گذشته افزایش داشته است.

گزارش یادشده حاکی از آن است که 78 درصد جرائم صورت گرفته ناشی از تنفر نژادی و 7 درصد با انگیز تنفر از مذهب صورت گرفته است.

کارشناسان معتقدند که روند افزایش اسلام هراسی پس از رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در سال 2016 میلادی پررنگتر شده و مادامیکه دولت این کشور واکنش قاطعی را نشان ندهد این روند متوقف نخواهد شد.

 


تعداد بازدید : 150

ارسال نظر

ارسال